    From: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Klucze do mieszkania dla właściciela
    Date: Wed, 25 Feb 2009 22:06:30 +0100

    Witam.
    31 sierpnia otrzymalem od wlascicielki, zgodnie z umowa, komplet kluczy
    do mieszkania. Zdarzenie to mialo miejsce podczas wprowadzenia sie do
    wspomnianego lokalu. Jednoczesnie wlascicielka poinformowala mnie, ze
    poprzednie lokatorki nie oddaly kluczy. Zasugerowala wymiane zamka. Tak
    tez zrobilem, a jego koszt (za porozumieniem) odjalem od oplat za
    wynajem. Od tego czasu temat kluczy nie byl poruszany. Jednakze 16
    lutego wlascicielka poinformowala, ze mieszkanie zostalo sprzedane. Gdy
    zapowiedzialem, ze mam zamiar wyprowadzic sie zgodnie z okresem
    wypowiedzenia (po miesiacu), zaczely sie problemy - wlascicielka liczyla
    na gora tydzien. Przez caly czas kobieta probuje znalezc na mnie haki.
    Przedwczoraj zazadala wydania kluczy. Na moje oswiadczenie, ze sa mi
    potrzebne, nakazala mi je dorobic. Tlumaczy to checia przekazania ich
    nowym wlascicielom. Sek w tym, ze boje sie, ze wejdzie do mieszkania pod
    moja nieobecnosc, zniszczy cos, a potem uzna to za podstawe do
    natychmiastowego wypowiedzenia umowy najmu. Czy moge odmowic wydania jej
    kluczy? Na sieci znalazlem tylko informacje, ze wlasciciel powinien miec
    klucze. Dla mnie "powinien" to nie to samo co "musi".

    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846