  • Data: 2003-08-21 17:48:19
    Temat: Kłopoty ze spółką cywilną
    Od: HAWK<h...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Spółka cywilna 3-osobowa.
    wystąpiłem ze spółki według ponizej podanego paragrafu umowy
    spółki:
    § 15
    1. Każdemu Wspólnikowi przysługuje:
    b) prawo wystąpienia ze Spółki z ważnych powodów poprzez
    wypowiedzenie
    udziału w Spółce ze skutkiem natychmiastowym,
    2. Wspólnikowi występującemu ze Spółki wypłaca się wartość jego
    wkładu,
    oznaczona w umowie spółki oraz wypłaca się w pieniądzu taką część
    wartości
    majątku wspólnego pozostałego po odliczeniu wartości wkładów,
    odpowiadającą
    stosunkowi, w którym występujący Wspólnik uczestniczył w zyskach i
    stratach
    Spółki. Nie zwraca się natomiast wartości wkładu polegającego na
    osobistym
    świadczeniu usług na rzecz Spółki.

    Pytania:
    adwokat pozostalych wspolnikow powiedzial mi iz moje wystapienie
    spowodowalo
    likwidacje spolki zas o ile mi wiadomo spolka cywilna moze istniec z
    dwoma
    wspolnikami kto ma racje???
    czy mozna oglosic likwidacje spolki z powodu mojego wystapienia dnia
    15.08.03 skoro pismo wyslane do wspolnikow z moim wystapieniem ze
    spolki
    odebrali dopiero 16.08.03???
    czy po wypowiedzeniu udzialow w spolce jestem odpowiedzialny za
    zobowiazania
    spolki (wynajecie lokalu jeszcze przez 2 miesiace)???
    czy wspolnicy mogli podac powod likwidacji jako moje wystapienie??
    za pomoc serdecznie dziekuje
    i pozdrawiam
    HAWK
    ps. jesli ktos chcialby zaglebic sie bardziej w ten temat jestem gotowy
    przeslac pisma korespondencji
    moje namiary:
    h...@2...pl
    u...@w...pl