eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKłopot z firmą oferującą reklamę "bezpłatną" teraz chcą pieniądze › Kłopot z firmą oferującą reklamę "bezpłatną" teraz chcą pieniądze
    From: "MrRoger" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kłopot z firmą oferującą reklamę "bezpłatną" teraz chcą pieniądze
    Date: Wed, 24 Mar 2004 20:44:11 +0100

    Witam wszystkich;

    Piszę na grupę motywowany nadzieją, że może ktoś jest w stanie mi
    pomóc, a mianowicie:

    Ok roku temu zagraniczna firma "X" przesłała do polskiej firmy "A"
    broszurkę i zaoferowała reklamę w przewodniku europejskim. Jak się potem
    okazało (niedoczytana została umowa) za reklamę trzeba zapłacić dość
    wysokie pieniądze. Można było zrezygnować z niej ale tylko w przeciągu
    7dni od dnia wysłania podpisanej umowy.
    Firma "X" wysłała już 3listy informujące o zwłoce za zapłatę (w j.
    angielskim), suma na dzień dzisiejszy wynosi ok 4000zł. Może nie był by to
    problem dla większego polskiego przedsiębiorstwa, ale polska firma "A"
    zatrudnia ok 4osób i naprawdę jej nie stać na spłatę zobowiązania.
    Dodam jeszcze że jest to "Kółko Rolnicze" (to ta polska firma "A")

    Przeszukując zasoby Internetu natrafiłem na taka informację - mianowicie:

    Jeśli firma zagraniczna "X" oferuje cos na polskim rynku to powinna
    mieć placówkę na jej terenie, bądź też wysyłać umowy, reklamy w języku
    polskim w razie braku takowej siedziby.

    Firma, która teraz chce wyegzekwować pieniądze pochodzi z Hiszpanii, a
    swoją reklamę wysłała w j. angielskim. Najbliższą siedzibę mają w
    Hiszpanii, a konto bankowe mieści się w Austrii.

    Co szanowni grupowicze doradzą w takiej sytuacji?
    Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania i skorzystam z porad i sugestii.
    Jest to dla mnie bardzo ważne ponieważ dotyczy mnie ta sprawa osobiście.
    Dokładniej to mojej dziewczyny, która tłumaczyła ten tekst i niedopatrzyła
    malutkiego druku na ostatniej stronie informatora. Jesteśmy studentami i
    nie stać nas na wyrzucenie 4000zł ani nawet na Radcę prawnego- dlatego
    udałem się na ta grupę.
    Dziękuję z góry za pomoc wszystkim chętnym i zainteresowanym ta sprawą.

    --
    MrRoger