  • 1. Data: 2003-11-08 23:43:37
    Temat: Kłopot z długami brata
    Od: "Jakub P." <k...@w...pl>

    Mam taki kłopot. Brata firma upadła w długach, a do mnie i mojej mamy
    przyjeżdża komornik.
    Kłopot polega na tym że jedyne co mamy to ładny dom, należący w całości do
    mamy.
    Ale komornik mnie ostrzegł że jak by się nie daj Boże stało z moją mamą to
    część domu
    pójdzie pod licytację.
    Jak się teraz najlepiej zabezpieczyć przed przejściem jakiej kolwiek części
    domu na mojego brata.
    Komornik wspomniał o sprzedaży przez mamę domu dla mnie, ale to podobnosz
    troszkę drogie
    wyjście. Czy mama może mi dom w całości przepisać np. w testamęcie, tak by
    sąd na nim nie położył
    łapy.
    Mam nadzieję że mama będzie żyła 100lat ale niepokoi mnie ta sytuacja.
    Bardzo proszę o pomoc.
    Jakub P.
    k...@w...pl

  • 2. Data: 2003-11-09 07:30:22
    Temat: Re: Kłopot z długami brata
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Nov 2003, freelander wrote:
    [...]
    >+ ...a czy MAMA pisząc testament nie może wydziedziczyć (konkretnie
    >+ uzasadniając powody) brata? Wtedy zachowek będzie nienależny...

    Problem w tym że oceny wydziedziczenia dokona sąd...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-11-09 08:17:35
    Temat: Odp: Kłopot z długami brata
    Od: "bubu" <j...@p...fm>

    > Komornik wspomniał o sprzedaży przez mamę domu dla mnie, ale to
    podobnosz
    > troszkę drogie
    > wyjście.
    Sprzedaż anuluje jakiekolwiek prawa brata do spadku w postaci
    "zachowku"
    co prawdopodobnie miał na myśli komornik .

    Czy mama może mi dom w całości przepisać np. w testamęcie, tak by
    > sąd na nim nie położył
    > łapy.
    Wtedy komornik wyciągnie łapę po zachowek

  • 4. Data: 2003-11-09 10:09:44
    Od: "Jakub P." <k...@w...pl>

> [...]

    > Czy mama może mi dom w całości przepisać np. w testamęcie, tak by
    > Wtedy komornik wyciągnie łapę po zachowek

    "Kurcze" ale forsy pójdzie w błoto na notariusza i US.

  • 5. Data: 2003-11-09 11:34:54
    Od: "Jakub P." <k...@w...pl>

    > "Kurcze" ale forsy pójdzie w błoto na notariusza i US.

    A czy na zachowek nie można zaliczyć przekazanych i potwierdzonych
    kwot przekazanych bratu przez rodziców ??

  • 6. Data: 2003-11-09 11:46:31
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub P." <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sąd na nim nie położył
    > łapy.
    > Mam nadzieję że mama będzie żyła 100lat ale niepokoi mnie ta sytuacja.

    Twoj brat moze zawrzec z mama umowe w ktorej zrzeka sie dziedziczenia po
    niej. Umowa taka musi byc zawarta w formie aktu notarialnego. Zob 1048 KC

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-11-09 17:05:36
    Od: "freelander" <m...@o...pl>

  • 8. Data: 2003-11-09 17:09:27
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    > ...a czy MAMA pisząc testament nie może wydziedziczyć (konkretnie
    > uzasadniając powody) brata? Wtedy zachowek będzie nienależny...

    No wlasnie mam taki sam problem........ mieszkanie. Czy rzeczywiscie w
    testamencie zaznaczyc "wydziedziczenie", i odpowiednią część oddać więcej
    innemu dziecku, czy też sporządzić u notrariusz zrzeczenie się przyszłego,
    "możliwego" spadku ?
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-11-09 17:14:49
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "freelander" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:bols5q$1m0$1@news.onet.pl

    > ...a czy MAMA pisząc testament nie może wydziedziczyć (konkretnie
    > uzasadniając powody) brata? Wtedy zachowek będzie nienależny...

    Może, ale po śmierci matki bratu będzie się należał
    zachowek na który to "siądzie" komornik.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy,

  • 10. Data: 2003-11-09 18:34:33
    Od: "bubu" <j...@p...fm>

    > ...a czy MAMA pisząc testament nie może wydziedziczyć (konkretnie
    > uzasadniając powody) brata? Wtedy zachowek będzie nienależny...

    Właśnie mimo wydziedziczenia brat będzie miał prawo
    do "ZACHOWKU" a komornik na to tylko czeka !!!!