  • 11. Data: 2010-06-24 10:00:06
    Temat: Re: Kłamliwe praktyki w reklamach Orange DO WSZYSTKICH
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-06-24 10:09, Ariusz pisze:

    > Poza tym reklamy i informacje podawane przez sprzedawców wprowadzają w
    > błąd. Pewnie i w umowie pisze, że połączenia do wszystkich to tak
    > naprawdę tylko do wybranych ale kto czyta umowy...

    Ano na ten przykład ja czytam umowy, bo lubię wiedzieć co podpisuje.
    Oczywiście nie w salonie, w salonie tylko podpisuje, po to jest m.in
    internet, że można sobie spokojnie w domciu pobrać PDF-a ze wzorem
    umowy, w razie wątpliwości zapytać na pl.soc.prawo;) i wtedy wszystko
    będzie jasne. A po podpisaniu to już tylko można kląć na czym świat stoi.

  • 12. Data: 2010-06-24 10:01:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-24 11:57, Tomaszek pisze:

    > Idąc tym tropem można zadać pytanie czy jest obowiązek korzystania z
    > mógzu;) Też w zasadzie nie ma;)

    No właśnie.
    Idąc tym tropem i sposobem myślenia niektórych dyskutantów na tej grupie
    należy to natychmiast ustawowo uregulować.
    I wprowadzić obowiązkowe wpisy do specjalnej książeczki. :(

    --
    spp

  • 13. Data: 2010-06-24 10:12:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomaszek napisał(a):

    > Ano na ten przykład ja czytam umowy, bo lubię wiedzieć co podpisuje.

    Sugerujesz, że Orange dyskryminuje osoby nie umiejące czytać? ;) Wydawać
    by się mogło, że do telefonowania ta konkretnie umiejętność wymagana nie
    jest... ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 14. Data: 2010-06-24 10:27:05
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-06-24 12:12, januszek pisze:

    > Sugerujesz, że Orange dyskryminuje osoby nie umiejące czytać? ;) Wydawać
    > by się mogło, że do telefonowania ta konkretnie umiejętność wymagana nie
    > jest... ;P

    Ano widzisz, zagiąłeś mnie;) Dlatego ja nie jestem prawnikiem, bo nie
    wpadłbym na to;) Pewnie jakiś analfabeta mógłby wygrać proces, bo nie
    umie czytać. Nienawidzę tych poprawnie politycznych czasów....

  • 15. Data: 2010-06-24 10:40:49
    Od: "atott" <a...@N...gazeta.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

    > Najmniejszego. Ale nie wierzę, iżby można było przez przypadek zadzwonić
    > na numer zagraniczny. Nawet oddzwaniając.

    Mi kiedys ERA naliczyla 2 polaczenia na warszawsko-mokotowski numer krecone
    bez prefixu 48 ale przez 22840 xx xx jako polaczenia z jakims (nie pamietam
    teraz jakim) krajem z Karaibow (kilka zl za minute), reklamacji nie uznali

  • 16. Data: 2010-06-24 10:42:31
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-24 12:00, Tomaszek pisze:

> [...]
    > umowy, w razie wątpliwości zapytać na pl.soc.prawo;) i wtedy wszystko
    > będzie jasne. A po podpisaniu to już tylko można kląć na czym świat stoi.

    Ale nie jest tu istotne, że ja podpisałem tą umowę. Chodzi o to, że
    Orange świadomie wprowadza w błąd - wejdź na ich sklep, doipero jak Ci
    kurier przywiezie umowę wyczytasz, że do wszystkich to nie do wszystkich.

    Dziś zadzwoniłem i chciałem zmienić na inny abonament - z zaznaczeniem
    DO WSZYSTKICH, powtórzonym 3x, dostałem kilka propozycji do wszystkich
    ale dopiero po dodatkowych pytaniach dowiedziałem się, że nie do
    wszystkich bo na zagraniczne numery nie.

    Teraz wiem, że takie pytanie dodatkowe muszę zadawać ale wcześniej
    kupując uznałem, że do wszystkich to do wszystkich a umowy nie czytałem.

    Pomińmy, że podpisałem coś czego nie czytałem, ale czy nie można zmusić
    Orange by zaprzestała podawać kłamliwą informację - DO WSZYSTKICH, skoro
    jest DO WYBRANYCH przez nich

    Ariusz

  • 17. Data: 2010-06-24 10:45:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomaszek napisał(a):

    [...]

    > Nienawidzę tych poprawnie politycznych czasów....

    Hmm... Dawniej takich co umieli czytać często palono na stosie ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 18. Data: 2010-06-24 10:50:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pomińmy, że podpisałem coś czego nie czytałem, ale czy nie można zmusić
    > Orange by zaprzestała podawać kłamliwą informację - DO WSZYSTKICH, skoro
    > jest DO WYBRANYCH przez nich

    Pewnie to funkcjonuje na zasadzie marketingowego skrotu myslowego. WSZYSCY=
    wszyscy abonenci zwyklych (nie zaliczonych do puli specjalnej - jak *7xxx,
    118913, itd, 70x, 80x,) numerow telefonicznych w Polsce.

    Rownei dobrze moglbys miec do nich pretensje, ze nie mozesz dodzwonic sie do
    osoby nie posiadajacej wogole zadnego telefonu - no bo skoro do WSZYSTKICH
    to takze i do takich osob powinienes sie moc dodzwonic - w koncu za to
    placisz abonament.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2010-06-24 11:04:15
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Ariusz pisze:

    > Pomińmy, że podpisałem coś czego nie czytałem, ale czy nie można zmusić
    > Orange by zaprzestała podawać kłamliwą informację - DO WSZYSTKICH, skoro
    > jest DO WYBRANYCH przez nich
    >
    > Ariusz
    Art. 71. KC
    Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane do ogółu lub
    do poszczególnych osób, poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę,
    lecz za zaproszenie do zawarcia umowy.

  • 20. Data: 2010-06-24 12:18:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości grup

    > Najmniejszego. Ale nie wierzę, iżby można było przez przypadek zadzwonić
    > na numer zagraniczny. Nawet oddzwaniając.

    to ze nie wierzysz niczego w tej kwestii nie zmienia :)