  • 21. Data: 2006-05-28 13:52:18
    Temat: Re: Kazus z pewnego egzaminu ...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.05.2006 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > Ale czy właściciel musi pozbyć się psów? Do zabicia (uśpienia) czy
    > porzucenia trudno go zmuszać, a sprzedać też niełatwo, choćby gdyby to
    > były kundle.

    Może zawsze oddać do schroniska. Pytanie w jakim zakresie wolno mu
    powiększać koszty wynikające z samego zajścia. Jeśli nie życzył sobie
    szczeniaków, to w przypadku gdy może się ich pozbyć i nie ma ku temu
    wyraźnych przeszkód np. moralnych (uśpienie) to powinien to zrobić. A w
    przypadku, gdy nagle zapałał do tych szczeniaków miłością (ale też nie
    jest jakoś obsesyjnie psychicznie uwarunkowany), to czy można mówić
    obiektywnie o szkodzie nawet jeśli wiążą się z tym wymierne koszty?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2006-05-28 14:42:00
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Tutaj będzie cały czas _jeden_ stosunek prawny.
    > Obowiązek odszkodowania za szkodę wyrządzoną przez psa poprzez
    > zapłodnienie tej suczki.
    > Powiedzmy że co miesiąc powstaje "nowa" szkoda.

    ...no wlasnie wiec w takm przypadku raczej ustalenie odpowiedzialnosci na
    przyszlosc niz 190. 190 nie dot. IMHO sytuacji gdy powstaje ciagle nowa
    szkoda a jedynie gdy szkoda jest znana tylko obowiazek naprawienia okreslony
    jest w sposob powtazralny

  • 23. Data: 2006-05-28 17:09:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > szczeniaków, to w przypadku gdy może się ich pozbyć i nie ma ku temu
    > wyraźnych przeszkód np. moralnych (uśpienie) to powinien to zrobić.

    Byłeś kiedyś w schronisku dla psów? To gorsze od uśpienia.

    > A w przypadku, gdy nagle zapałał do tych szczeniaków miłością (ale też nie
    > jest jakoś obsesyjnie psychicznie uwarunkowany), to czy można mówić
    > obiektywnie o szkodzie nawet jeśli wiążą się z tym wymierne koszty?

    To ja zdaje pytania :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 24. Data: 2006-05-28 23:12:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Byłeś kiedyś w schronisku dla psów? To gorsze od uśpienia.

    Faktycznie dawno nie byłem, ale zasadniczo tak być nie powinno, więc
    niekoniecznie będzie to dobry argument dla sądu.
    Jeszcze inna bardzo prosta możliwość to wzięcie tych szczeniaków przez
    sprawcę zdarzenia.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2006-05-29 21:44:14
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe co natomiast bys zrobil z sytuacja, w ktorej: na podworku biega
    > pies.
    > Grozny. Posesja jest ogrodzona. Na posesje wdziera sie dzieciak (cel -
    > pominmy).
    > Pies gryzie. I co - powiesic wlasciciela, ze na wlasnym podworku trzymal
    > psa
    > luzem? Ze mial za niski plot bo dzieciak zdolal przeskoczyc? Hm...

    Ułatwie ci zycie bo taki przypadek byl pare lat temu. 9 latek postanowil
    sobie skrócić drogę do domu i sforsowal ogrodzenie pewnej posesji. Na której
    terenie strózowal sobie rottweiler. Skutek - 9latek zasilil grono
    niebiańskich zastępów. Sankcje - zerowe i dla wlasciciela i dla psa. Pies
    jedynie zostal oddany do innej wsi, aby rodzinie zmarlego nie dodawac
    cierpien

    HaNkA

  • 26. Data: 2006-05-31 21:12:31
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Johnson

    koniec ????

    liczylem ,ze wyjdzie cos ciekawego czego nie mozna w latwy sposob
    wywnioskowac z 431

    i co z tym odszkodowaniem okresowym ??? na jakim stanowisku stoisz ???

    pozdrawiam

  • 27. Data: 2006-05-31 21:17:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > i co z tym odszkodowaniem okresowym ??? na jakim stanowisku stoisz ???

    Na żadnym.
    Sam to wymyśliłem z nudów i nie było tego na żadnym egzaminie.
    Przepraszam za małe kłamstewko :)
    Prasa okrzyknęła by taką sprawę sporawą o "alimenty" dla psów :), ale
    nie słyszałem by ktoś wpadł na pomysł wytoczenia takiego powództwa.

    Ale świadczenie okresowe na pewno odpada bo nie da się przewidzieć że
    wydatki co miesiąc byłby takie same, a więc mimo że jest jedne stosunek
    prawny to raczej zasądzeniu na przeszłość będzie się sprzeciwiać
    nieokreśloność wysokości zobowiązania.
    Odszkodowanie, można by się zastanawiać i wynik pewnie zależałby od
    argumentacji przedstawionej przez sąd. Ale raczej skłaniałbym się do
    oddalenia - w końcu oba psy działały instyktowanie.

  • 28. Data: 2006-05-31 21:29:49
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Na żadnym.
    > Sam to wymyśliłem z nudów i nie było tego na żadnym egzaminie. Przepraszam
    > za małe kłamstewko :)

    przezyjemy.. chociaz przyznam ,ze liczylem na jakies ciekawe rozstrzygniecie
    :)

> [...]
    > wydatki co miesiąc byłby takie same, a więc mimo że jest jedne stosunek
    > prawny to raczej zasądzeniu na przeszłość będzie się sprzeciwiać

    stoje na podobnym stanowisku ale argumantacje mam inna.. jak wskazalem
    wczesniej

    > Odszkodowanie, można by się zastanawiać i wynik pewnie zależałby od
    > argumentacji przedstawionej przez sąd. Ale raczej skłaniałbym się do
    > oddalenia - w końcu oba psy działały instyktowanie.

    a ja ku zasadzeniu z ew miarkowaniem :)

    pozdrawiam