    From: "jankowski.miroslaw" <j...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Karne odsetki w spółdzielni mieszkaniowej
    Date: Mon, 16 Feb 2004 13:00:02 +0100

    Moja sytuacja:
    W lutym i marcu 2003 nie zapłaciłem części czynszu za mieszkanie(wydzielona
    część eksploatacja i remonty)
    Łączna kwota zadłużenia która powstała to 335 zł.
    Po roku tj.w lutym 2004 otrzymałem pismo ze spółdzielni, że mam do zapłaty
    kwotę zaległości tj. ww 335 zł oraz odsetki karne drugie tyle tj.335 zł.
    Razem 670 zł.
    Zadzwoniłem do spółdzielni z pytaniem dlaczego odsetki są takie wysokie
    (100%).
    Odpowiedziano mi, że odsetki karne zapisane w statucie spółdzielni wynoszą
    5% za spóźnienie choćby o 1 dzień za każdy miesiąc od kwoty zadłużenia. Za
    każdy następny miesiąc to już 10%.
    Moje pytanie jest: Czy spółdzielnia mieszkaniowa może naliczać tak duże
    odsetki karne, mimo,że odsetki ustawowe w tej chwili wynoszą ok.18% na rok.
    Czy jest jakaś podstawa prawna która nie pozwala na takie praktyki SM wobec
    jej członków.

    --
    tel.2089435

    Pozdrawiam