  • 1. Data: 2003-01-07 14:06:37
    Temat: Alimenty
    Od: "Jaro" <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam pytanie: Jak wyegzekwowac pieniadze przyznane przez Sad Rejonowy w
    Zarzadzeniu Tymczasowym jako zabezpieczenie powodztwa w sprawie
    alimentacyjnej ?? Dodam, ze sa to alimenty od mojej matki, ktora przebywa na
    stale w Niemczech, nie pracuje a wiec nie jest mozliwe sciagniecie od niej
    tam pieniedzy. Mimo wszystko Sad przyznal mi pieniadze, ...... ale..... ale
    problem jest taki, ze nie moge isc wyegzekwowac :( Bylam u komornika ale
    uslyszalam, ze nie jest on wladny w tej sprawie :( Wiec kto jest??
    :(((((((((( I wobec tego jaka wartosc ma ten papier, ktory wydal mi
    Sad?????????
    Jestem studentka, ktora utrzymuje sie sama, tylko z alimentow otrzymywanych
    od ojca, ale chyba matka tez ma jakis obowiazek łożenia na swoje dziecko??
    Czy sie mylę...., bo juz sama nie wiem :(
    Bardzo prosze o pomoc
    Irma

  • 2. Data: 2003-01-07 14:13:27
    Temat: Re: Alimenty
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    Der örtlich zuständige Gerichtsvollzieher,
    znaczy się komornik niemiecki właściwy dla okręgu gdzie mieszka Twoja matka,
    należałoby zadzwonić do niemieckiego sądu okręgowego
    i się zapytac co i jak.
    Oni tam szybko i kompetentnie udzielają informacji.

    : :(((((((((( I wobec tego jaka wartosc ma ten papier, ktory wydal mi
    : Sad?????????

    w rękach kogoś kto wie co z nim zrobić? :)

  • 3. Data: 2003-01-07 14:40:05
    Temat: Odp: Alimenty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jaro <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avemod$sd1$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > od ojca, ale chyba matka tez ma jakis obowiazek łożenia na swoje dziecko??
    > Czy sie mylę...., bo juz sama nie wiem :(

    musisz sie zwrocic o pomoc do sądu w sporzadzeniu wniosku o wszczecie
    egzekucji ...
    sąd jest zobowiazany do udzielenia takiej pomocy ...poniewaz do takiego
    tyt.nalezy dol.odpowiednia dokumentacje np. jak byla zawiadamiana strona w
    niemczech ,czy przyjeła wezwanie ,czy ustanawiany byl peln.dla
    doreczen...itd. bede miała chwile czasu dzisiaj wieczorkiem to pomoge
    sporzadzic taki wniosek o udzielenie pomocy w tej sprawie ...

    Sandra