  • 1. Data: 2002-02-12 10:14:47
    Temat: Kara umowna od Spoldzielni_przydlugie
    Od: "Jacek" <j...@p...fm>

    Dzien dobry

    Co mam zrobic???

    Wnioslem pozew p-ko S-ni Mieszkaniowej o zaplate kar umownych
    w zw. z nieterminowym przekazaniem lokalu. Umowa posiadala
    zapis, ktory to regulowal oraz zapis o karach w druga strone.
    S-nia dochodzi kar od czlonkow, ktorzy nieterminowo wnosili
    raty wkladu budowlanego. Ja zaplacilem wszystkow terminie,
    a ponadto uregulowalem naleznosc wynikajaca z ostatecznego rozliczenia.

    Podobny pozew zlozyla wczesniej inna osoba i Sad wydal wyrok
    dla niej niekorzystny uzasadniajac to w skrocie w nast. sposob:
    - Sad nie badal czy i jaki termin strony uzgodnily...okolicznosci te
    pozostaja bez znaczenia dla sprawy.
    - Nalezalo uznac, ze swiadczenie zaplaty kar jest sprzeczne z natura
    umowy o budowe lokalu laczaca czlonka ze S-nia
    -Budowa jest budowa wlasna zrzeszonych czlonkow, taka sama, jaka moglby
    prowadzic kazdy czlonek oddzielnie , gdyby sam budowal swoj dom czy lokal.
    -Czlonek ponosi ryzyko ewentualnych nieprawidlowosci wspolnej budowy
    (opoznienie)
    -Nieprawidlowosciom moze przeciwdzialac korzystajac z uprawnien
    przyslugujacych
    mu ze stosunku czlonkostwa (moze wplywac na sklad Zarzadu).

    I teraz mam dylemat, gdyz otrzymalem nakaz, a sprzeciw S-ni opiera sie na
    cytowanym wyroku.
    Czy powinienem wycofac pozew? Jesli tego nie zrobie i nie wygram sprawy
    koszty beda pokazne, a na to mnie nie stac. Moze jakies orzeczenie???
    Inny kruczek?
    Pomozcie, prosze - jestem w kropce.

    pozdrawiam
    Jacek P. Urbanowicz

  • 2. Data: 2002-02-13 03:26:25
    Temat: Re: Kara umowna od Spoldzielni_przydlugie
    Od: "mp" <s...@h...pl>

    Patrz wskazówki do Ile trwają sprawy w W-wie. :)