  • 1. Data: 2003-09-14 19:31:50
    Temat: Kapital wklady itp
    Od: "Robert" <d...@p...onet.pl>

    Zalozylem z wspolnkiem spolke cywilna, wplacilismy wklady (dosyc niskie) ale
    w momencie rozruchu okazalo się ze potrzebujemy wiecej srodkow i teraz moje
    pytanie czy by wniesc do kasy spolki srodki musimy zmienic umowe spolki czy
    poprpstu możemy dokonac wplaty wlasnej?? i czy musimy to jakos opodatkowywac
    a co potem z wycofaniem tych srodkow.

    robert

  • 2. Data: 2003-09-16 10:04:37
    Temat: Re: Kapital wklady itp
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Sep 2003, Robert wrote:

    >+ Zalozylem z wspolnkiem spolke cywilna, wplacilismy wklady (dosyc niskie)
    [...]
    >+ pytanie czy by wniesc do kasy spolki srodki musimy zmienic umowe spolki czy
    >+ poprpstu możemy dokonac wplaty wlasnej?? i czy musimy to jakos opodatkowywac
    >+ a co potem z wycofaniem tych srodkow.

    Kwestie "podatkowe" na *.podatki. Jest tam zacięta dyskusja
    o PCC w SC właśnie, zresztą skutkiem moich protestów :)
    Z "wycofaniem" problemu IMO nie ma: wolno ci z SC czerpać
    dochody, byle zgodnie z umową (i nic mi nie wiadomo że
    to nie może obejmować "wcześniejszych wkładów"). Podatek
    "przysługuje" tylko w razie "podwyższenia wkładu" (tak
    jest w ustawie).
    "Włożone pieniądze" są twoim majątkiem, więc od ich
    "wyciągania" podatku dochodowego również nie ma
    - podatek jest od różnicy między przychodami a kosztami
    spółki (czyli zysku).
    Polecam ustawę o PCC :), do zdobycia na isip.sejm.gov.pl
    (PCC: podatku czynności cywilnoprawnych)

    pozdrowienia, Gotfryd