  • 1. Data: 2004-06-11 09:08:40
    Temat: Kanalizacja i oplata
    Od: u...@p...onet.pl (u.)

    Witam, mam nast. problem:
    W okolice mojego domu doprowadzono w koncu kanalizacje, poinformowano
    mnie, ze nalezy sie zglosic do UM w celu podpisania umowy itd.
    Otzymalem umowe do podpisania oraz informacje, ze warunkiem wydania
    zgody na podlaczenie jest wplata prawie 2000zl z przeznaczeniem na
    "Ochrone srodowiska" - taki ma byc konkretnie tytul przelewu.
    Poniewaz nie jest to dla mnie mala kwota, a tlumaczenie przez mile
    panie urzedniczki "bo tak jest i wszyscy tak robia" mnie nie
    przekonuje, mam pytanie: Czy pobieranie takiej "dobrowolnej darowizny"
    jest zgodne z prawem?
    Wg "Ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r.o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i
    zbiorowym odprowadzaniu ścieków" (Dz. U. Nr 72, poz. 747) zbiorowe
    odprowadzanie sciekow jest zadaniem wlasnym gminy, a zapewnienie
    urzadzen do tego przeznaczonych zadaniem przedsiębiorstw
    wodociągowo-kanalizacyjnych.
    Rozumiem, ze moim problemem jest podlaczenie swojego domu do
    kanalizacji, ktora biegnie sobie w odleglosci ok. 15m, ale
    uzaleznienie zezwolenia na to od "dobrowolnej darowizny" odczuwam jako
    szantaz.
    Prosze o opinie - czepiam sie, czy cos w tym jest?

    Pozdrawiam
    u.