  • 1. Data: 2004-06-11 09:49:47
    Temat: Darownizna dla małoletniego
    Od: " " <m...@g...pl>

    Cześć, możecie mi podpowiedzieć, czy można przekazać darowizne na rzecz
    nieletniego dziecka (5lat). Mam konkretnie na myśli mieszkanie. Na logikę,
    jako że nie ma zdolności do czynności prawnej, to nie można. Ale z drugiej
    strony dlaczego nie?
    Pozdro
    morales

  • 2. Data: 2004-06-11 10:10:32
    Temat: Re: Darownizna dla małoletniego
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
> [...]
    > jako że nie ma zdolności do czynności prawnej, to nie można. Ale z drugiej

    Można go obdarować, ale przez rodziców (przedstawicieli ustawowych). Oni też
    wykonują do czasu osiągnięcia pełnoletności zarząd majątkiem dziecka, czyli
    m.in. tym mieszkaniem.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-06-11 10:42:44
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    kiedys mi pani prawnik powiedziala, ze nie ma przeciwskazan, trudnosci
    pojawiaja sie jednak gdy zachodzi potrzeba sprzedazy darowanej rzeczy przed
    ukonczeniem przez obdarowanego 18 roku zycia...
    tylko powtarzam, ekonomista jestem
    :)
    pozdrowki
    Ewa (Krakow)

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 4. Data: 2004-06-11 11:46:07
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

> [...]
    > jako że nie ma zdolności do czynności prawnej, to nie można. Ale z drugiej

    W tym wypadku nie chodzi o brak zdolnosci do czynnosci prawnych, lecz
    o zdolnosc prawna. Dziecko ma taka zdolnosc i dlatego nie ma problemow
    aby bylo wlascicielem nieruchomosci. Przy zawieraniu dziecko reprezentuje
    przedstawiciel ustawy, czyli w tym wypadku pewnie jeden z rodzicow.

    Konrad

  • 5. Data: 2004-06-11 23:18:33
    Od: "MORALES" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cześć, dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście.
    Korzystając z okazji, chciałbym się jeszcze spytać o jedną rzecz.
    Mianowicie, jak wygląda kwestia własności mieszkania w chwili śmierci
    właściciela? Czy:
    a). nic się nie zmienia i nadal właścicielem jest ta zmarła osoba;
    b). właścicielami stają się potencjalni spadkobiercy;
    c). do czasu zakończenia postępowania spadkowego mieszkanie nie ma
    właściciela.
    Pozdrawaiam serdecznie wszystkich uczestników tego forum.
    morales

  • 6. Data: 2004-06-12 05:58:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    MORALES wrote:
> [...]
    > b). właścicielami stają się potencjalni spadkobiercy;
    > c). do czasu zakończenia postępowania spadkowego mieszkanie nie ma

    Właścicielami stają się spadkobiercy.

    KG