  • 1. Data: 2006-06-28 09:08:31
    Temat: KRUS - PILNA POMOC!!!
    Od: e...@g...com

    Otorz taka sprawa... Jestem platnikiem juz ponad 5 lat jako domownik.W
    2003 do 2004.09 prowadzilem dzialalnosc gosp.Pamietna ustawa niestety
    zmusila mnie wowczas,by przejsc do szarej strefy.W 2005r warunki sie
    zmienily, i forma opodatkowania juz nie stanowila o przynaleznosci do
    KRUS,wiec zalozylem w listopadzie ub.r. nowa dz.g. Wszystko
    skrupulatnie zawsze place,nigdy bez opoznien... Az tu dzisiaj dostaje
    pismo,ze jestem wykluczony z KRUS,poniewaz nie zlozylem oswiadczenia z
    US we wlasciwym czasie-tj. do 31 maja :( I ze od nowego kwartalu (tj.
    od 01.07) zostaje z automatu przeniesiony do ZUS.Moze i bym szedl,ale
    nie stac mnie na ZUS.Mieszkam na malej wsi,gdzie nawet na KRUS jest
    ciezko zarobic, nie wspominajac o ZUSie :( Zakladajac dz.gosp.
    wiedzialem, ze istnieje taki obowiazek, ale myslalem, ze sklada sie go
    na koniec PELNEGO roku rozliczeniowego..
    Co prawda w pismie tym informuja,ze mozna sie odwolac do okregowego
    sadu pracy i ubezpieczen spol. w terminie mies. od daty doreczenia
    decyzji, ale co ja powiem w takim sadzie? Ze nie wiedzialem? To mi
    sedzia odpowie,ze nieznajomosc prawa nie zwalnia z obowiazkow :( Czy
    ktos ma jakies sugestie?Za wszelakie podpowiedzi/rady bede bardzo
    wdzieczny... Nie chodzi juz nawet o dz. gosp. ale o KRUS, jak zachowac
    ciaglosc skladek-nie moge sobie pozwolic na utrate KRUSU :(
    POMOCY ! :(