  • 1. Data: 2002-10-05 22:30:03
    Temat: KPK - oskarżyciel posiłkowy
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Bardzo pilnie - najlepiej do jutrzejszego, niedzielnego (06.10.2002)
    przedpołudnia - potrzebuję informacji od osoby, która ma komentarz do kodeksu
    postępowania karnego (lub problem zna skądinąd - ale prosze o wiadomość
    pewną).

    Problem:
    1. W kodeksie postępowania karnego z 1969 r. art. 44 regulujący kwestię
    oskarżyciela posiłkowego głosił, że w sprawach z oskarżenia publicznego
    pokrzywdzony może po wniesieniu aktu oskarżenia przez oskarżyciela
    publicznego może aż do rozpoczęcia przewodu sądowego w pierwszej instancji
    ZŁOŻYĆ OŚWIADCZENIE NA PIŚMIE LUB DO PROTOKOŁU ROZPRAWY, że chce działać w
    charakterze oskarżyciela posiłkowego.
    2. Natomiast kpk z 1997 r., mówi w art. 54, iż osoba taka może ZŁOŻYĆ
    OŚWIADCZENIE, że będzie działała w charakterze oskarżyciela posiłkowego.

    Rozchodzi mi się, czy w obecnym stanie prawnym pokrzywdzony może złożyć
    oświadczenie do protokołu rozprawy, że chce działać w charakterze
    oskarżyciela posiłkowego, czy też musi to zrobić na piśmie. Innymi słowy jak
    obecnie rozumiane jest pojęcie "złożenia oświadczenia", które w kpk z 1969
    r., było definiowane przez wyliczenie.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 2. Data: 2002-10-06 00:39:34
    Temat: Re: KPK - oskarżyciel posiłkowy
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'Paweł Hajdys' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:annp5b$pea$1@news.gazeta.pl taką oto treść:

    | złożyć oświadczenie do protokołu rozprawy, że chce działać w
    | charakterze oskarżyciela posiłkowego, czy też musi to zrobić na
    | piśmie.

    czesc Pawel,
    nie musi na pismie
    po wywolaniu sprawy przewodniczaca sprawdza obecnosc, po czym pyta czy
    strony zglaszaja wnioski formalne. I wtedy trzeba powiedziec, ze
    pokrzywdzony chce wystepowac w charakterze oskarzyciela posilkowego. Nie
    musi tego robic na pismie, ale musi to zrobic do rozpoczecia przewodu, czyli
    do odczytania aktu oskarzenia.

    ->piotr

  • 3. Data: 2002-10-06 07:42:36
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

> [...]
    > musi tego robic na pismie, ale musi to zrobic do rozpoczecia przewodu, czyli

    Dzięki! Już się bałem, że w ten niedzielny poranek nikomu się nie będzie
    chciało wyjaśniać mi tek kwestyji.. :)

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl