  • 31. Data: 2006-01-10 20:58:26
    Temat: Re: KC - jaki to paragraf...
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 06 Jan 2006 13:50:16 +0100, Johnson napisał(a):

    > A czemu sprzedawca miałby tak odpowiadać? Przecież nie prowadzi
    > przedsiębiorstwa wprowadzanego w ruch siłami przyrody.
    Żebym lepiej zrozumiał zasadę odpowiedzialności na zasadzie ryzyka:
    Gdyby konduktor zamknął drzwi czy odpowiedzialność (ciężko wtedy o
    wskazywanie winy przewoznika) na zasadzie ryzyka dalej działa?
    AFAIR przy pożarze w Kużni Raciborskiej też odpowiedzialność PKP wyszła z
    winy (nienależyte utrzymanie torowiska, a nie samo hamowanie pociągu i
    iskrzenie jako przyczyna pożaru)

    - mam nadzieję że nie za stary ten wątek

    --
    pozdro
    poreba

  • 32. Data: 2006-01-11 14:17:50
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    poreba napisał(a):
    > Żebym lepiej zrozumiał zasadę odpowiedzialności na zasadzie ryzyka:
    > Gdyby konduktor zamknął drzwi czy odpowiedzialność (ciężko wtedy o
    > wskazywanie winy przewoznika) na zasadzie ryzyka dalej działa?

    Tak, zwalnia od niej tylko siła wyższa, wyłączna wina osoby trzeciej za
    którą PKP nie ponosi odpowiedzialności albo wyłączna wina poszkodowanego.

    KG