  • 1. Data: 2007-01-07 14:27:56
    Temat: Jestem podejrzany i chce obejrzeć akta sprawy
    Od: "Anon" <a...@f...pl>

    Prokuratura mi to utrudnia więc mam pytania;
    1. Czy prokurator musi wyrazić zgodę na moje zapoznanie się z aktami sprawy?
    2. Czy jeśli wyraził taką zgodę to musi być ona powtórzona po np. tygodniu?
    3. Czy prokurator musi być w budynku podczas mojego przeglądania sprawy?

    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2007-01-07 14:32:12
    Temat: Re: Jestem podejrzany i chce obejrzeć akta sprawy
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Anon wrote:
    > Prokuratura mi to utrudnia więc mam pytania;
    > 1. Czy prokurator musi wyrazić zgodę na moje zapoznanie się z aktami sprawy?

    Nie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2007-01-07 14:33:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anon napisał(a):

    > 1. Czy prokurator musi wyrazić zgodę na moje zapoznanie się z aktami sprawy?

    Art. 156 §5 kpk.

    > 2. Czy jeśli wyraził taką zgodę to musi być ona powtórzona po np. tygodniu?

    Musi się zgodzić za każdym razem.

    > 3. Czy prokurator musi być w budynku podczas mojego przeglądania sprawy?

    A co da że będzie w budynku :)?

    Prokurator decyduje jak się masz zapoznać i gdzie on ma w tym czasie być.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyki się nie boi"

  • 4. Data: 2007-01-07 14:58:29
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Nie.

    tygodniu?

    > Nie.

    Trzeba jednakze pamietac, ze zgoda jest zawsze jednorazowa, wiec jesli
    podejrzany bedzie chcial przejrzec akta za tydzien to musi znowu o zgode
    wystapic.

    > Nie.

    Prokurator musi byc obecny zgodnie z przepisami obowiazujacymi w
    prokuraturze. Jednakze w praktyce sadza sie aplikanta, policjanta z ochrony
    budynku delikwent przeglada akta w obecnosci pan z sekretiaraitu (na jakims
    stolku w sekretariacie)
    Absolutnie niedopuszczalna sytuacja jest aby akta znalazly sie w rekach
    strony (tez pokrzywdzonego) lub jakiejkolwiek osoby bez nadzoru - prosta
    droga do art. 231 kk.

    Cezar

  • 5. Data: 2007-01-07 15:07:35
    Od: "Anon" <a...@f...pl>

    Z tego wszystkiego wynika, że prokurator MUSI się zgodzić ale jeśli nie ma
    czasu to może odpowiedzieć, że nie dziś bo jest zajęty i w ten właśnie
    sposób mnie zbywają już kilka razy.

  • 6. Data: 2007-01-07 15:26:28
    Od: "TomTom" <t...@m...pl>

    Użytkownik "Anon" <a...@f...pl> napisał w
    wiadomości news:enr02s$eed$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Prokuratura mi to utrudnia więc mam pytania;

    Jeśli prokurator utrudnia Ci zapoznanie się z aktami sprawy to olej go
    cienkim sikiem :) W momencie gdy rozpocznie się 1-sza rozprawa, podnieś
    temat - rozprawa zostanie odroczona do momentu zapoznania się z aktami przez
    Ciebie.

    AMEN

  • 7. Data: 2007-01-07 15:33:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    TomTom napisał(a):

    > W momencie gdy rozpocznie się 1-sza rozprawa, podnieś
    > temat - rozprawa zostanie odroczona do momentu zapoznania się z aktami przez
    > Ciebie.

    Chyba upadałeś na głowę.

  • 8. Data: 2007-01-07 15:37:03
    Od: "TomTom" <t...@m...pl>

    > Chyba upadałeś na głowę.

    Ale tylko pod jednym warunkiem, że razem z tobą. Każdy ma prawo zapoznać się
    z aktami sprawy - chyba, że podpisał wcześniej odmowę. Prawo dotyczy też
    prokuratora :-)

    AMEN

  • 9. Data: 2007-01-07 15:51:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    TomTom napisał(a):

    > Ale tylko pod jednym warunkiem, że razem z tobą. Każdy ma prawo zapoznać się
    > z aktami sprawy - chyba, że podpisał wcześniej odmowę. Prawo dotyczy też
    > prokuratora :-)

    Bzdury piszesz.
    Powiem ci co będzie jak oskarżony na pierwszej rozprawie z tym wyskoczy:
    Sąd: "kiedy pan dostał odpis akt oskarżenia ?"
    Oskarżony: "miesiąc temu" lub podobnie.
    Sąd: "Miał pan miesiąc czasu, by przyjść do sądu i zapoznać się z
    aktami. Czemu pan tego nie zrobił?" a dodatkowo sąd: "A na stronie 300
    to nie jest przypadkiem protokół z czynności określonej w art. 321 kpk i
    pan go podpisał?" albo "czy na karcie 300 to nie pana oświadczenie o
    tym, że rezygnuje pan z czynności określonej w art. 321 kpk?"
    Oskarżony: "..." (milczy)
    Sąd: "panie prokuratorze proszę odczytać akt oskarżenia".

  • 10. Data: 2007-01-07 15:59:27
    Od: "TomTom" <t...@m...pl>

> [...]
    > pan go podpisał?" albo "czy na karcie 300 to nie pana oświadczenie o tym,
    > że rezygnuje pan z czynności określonej w art. 321 kpk?"

    Wcześniej pisałem o tym.

    > Oskarżony: "..." (milczy)
    > Sąd: "panie prokuratorze proszę odczytać akt oskarżenia".

    Sorry, zapomniałem o takiej możliwości, ale generalnie może prokuratora olać
    :-)

    AMEN