  • 1. Data: 2007-01-25 21:15:06
    Temat: Jan Paweł 2
    Od: Inkowski <wielki_powrót@okafeal.psi>

    Dla mnie np. to symbol polskiej beznadziei i warholstwa. Kiedys
    pronumerowalem np. brytyjski tygodnik "The Economist" w ktorym nasmiewano
    sie z ksiazek JPII jako wypocin debilnego staruszka. Jak w ogole trzeba
    miec
    malo obiektywizmu by cos takiego publikowac? Pamietam tez kawal z "The
    Economist". Wojtyla rozmawia tam z Bogiem ktory przyznaje ze do uslug
    kaplanskich nie dopusci sie kobiet (za Wojtylly zycia), ale jdnoczesnie
    zastrzega ze za jego (czyli Boga zycia) juz zadny Polak nie zostanie
    papiezem. Uwazam tez ze JPII narazil imie Polak na smiesznosc i skojerzenia
    z talibanizmem.
    Mirek

  • 2. Data: 2007-01-25 22:28:44
    Temat: Re: Jan Paweł 2
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: Inkowski <wielki_powrót@okafeal.psi>

    Wzruszyła mnie twoja historia.

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2007-01-26 09:12:54
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Trochę NTG, ale rozumiem Cię, bo na grupach religijnych same oszołomy.

    Nie czytałem dzieł tego papieża, więc na ich temat nie chcę się wypowiadać.
    To, co mnie uderza, to czołobitnośc Polaków w stosunku do JP2.

    Prosty przepis na zdobycie wiernych: zrób świętego z ich bożka, dołącz ich
    pogańskie święta do kościelnych. W ten sposób kościół przez wieki szerzył
    "chrześcijaństwo" i tak robi i teraz. Tak więc dzieki temu mamy choinki,
    "świętego" mikołaja, "boże narodzenie" rzymskiego boga słońca, święcone
    jajka, zajączki. Niedługo dołączą do tego walentynki, halloween. A teraz
    będziemy mieli papieża - bożka, do którego będą się mogły modlić moherowe
    berety.

    Tak więc obecny papiez popędza z beatyfikacją poprzedniego papieża, żeby nie
    zawieść swoich wiernych i nie stracić poparcia.

    --
    Lukasz