  • Data: 2004-05-01 14:06:27
    Temat: Jaki "paragraf" na "zaoranie skiby" ziemi ?
    Od: Tomasz Tybon <p...@T...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pozdrawiam wszystkich

    Czy ktoś jest w stanie mi pomóc, jeśli chodzi o dobór paragrafu, który
    mógłby być podstawą pozwu sądowego w następującej sytuacji:

    Mam sąsiadów, którzy ustawicznie rok w rok "zagarniają skibę mojej ziemi".
    Dla niewtajemniczony w role :) powiem, że chodzi o to, iż co roku orają
    trochę szerzej niż przewiduje to granica. Nie jestem jeszcze na dzień
    dzisiejszy pewien czy czasem nie przesuneli wkopanych w ziemię słupków
    granicznych...Natomiast nie ma z tymi ludźmi żadnej rozmowy...Bronią się
    idiotycznym argumentami, że moje jest nieuprawiane itd...

    Chodzi mi o to, czy można ich jakimś "paragrafem postraszyć" a jeślli to
    nie pomoże to pozwać do sądu z tego powodu?

    I może przy okazji..czy jest coś takiego jak "zasiedzenie" takiej zaoranej
    ziemi, czyli czy po iluś tam latach użytkowania właśnie takigo a nie innego
    fragmentu mojej działki, może on (fragment) stać się własnością sąsiadów?
    --
    Dziękuję za wszelkie rzeczowe odpowiedzi

    Tomek