  • 1. Data: 2002-01-18 00:24:59
    Temat: Jak wyglada rozprawa sadowa?
    Od: "kierek" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie: jak wyglada rozprawa sadowa i jakie osoby w niej uczestnicza.

    pozdrawiam
    kierek

  • 2. Data: 2002-01-18 07:39:41
    Temat: Re: Jak wyglada rozprawa sadowa?
    Od: "lorak" <k...@e...pl>

    o rety, pytanie "rzeka". A kim bedziesz? bo od tego zależy, po której
    stronie masz usiąćś:)
    a sędziego się nie bój - sa OK!

  • 3. Data: 2002-01-18 08:45:23
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 18 Jan 2002, kierek wrote:

    > Mam pytanie: jak wyglada rozprawa sadowa i jakie osoby w niej uczestnicza.

    Za mało danych - jakiego rodzaju postępowanie masz na myśli, i w jakim
    stadium? Pierwsza instancja wygląda inaczej niż kasacja.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 4. Data: 2002-01-18 12:28:22
    Od: "kierek" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Za mało danych - jakiego rodzaju postępowanie masz na myśli, i w jakim
    > stadium? Pierwsza instancja wygląda inaczej niż kasacja.

    Moja grupa ma przestawic proces sadowy, czy wazniejszy dla oskarzonego
    powinien byc zysk czy wzgledy moralne?
    Glownie chodzi o to, jak powinnismy to rozegrac, bo ni w zab nie mamy
    pojecia jak to wyglada.

  • 5. Data: 2002-01-18 17:52:56
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 18 Jan 2002, kierek wrote:

    > Moja grupa ma przestawic proces sadowy, czy wazniejszy dla oskarzonego
    > powinien byc zysk czy wzgledy moralne?

    Przecież to kwestia etyczna, a nie prawna. Poza tym, względy moralne mają
    znaczenie tylko w wąskim wycinku spraw (głównie odszkodowań za krzywdę -
    wtedy sąd może, ale nie musi, zasądzić albo zadoścuczynienie pieniężne,
    albo sumę dla wskazanej przez poszkodowanego instytucji).

  • 6. Data: 2002-01-18 19:19:49
    Od: "kierek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > wtedy sąd może, ale nie musi, zasądzić albo zadoścuczynienie pieniężne,
    > albo sumę dla wskazanej przez poszkodowanego instytucji).

    Oki! Ale mnie interesuje, jak taka rozprawa wyglada od strony
    organizacyjnej. Kiedy mowi obranca, oskarzyciel, oskarzony, swiadkowie,
    jakies okreslone zwroty itd.

    pozdrawiam
    kierek

    P.S. Nigdy nie uczestniczylem w rozprawie sadowej, wiec nie mam zielonego
    pojecia jak to wyglada.

  • 7. Data: 2002-01-18 23:23:57
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    > Oki! Ale mnie interesuje, jak taka rozprawa wyglada od strony
    > organizacyjnej. Kiedy mowi obranca, oskarzyciel, oskarzony, swiadkowie,
    > jakies okreslone zwroty itd.

    Dużo tego strasznie, nie sposób omówić w jednym poście (tym bardziej że
    nie jestem karnistą). Polecam lekturę art. 348-407 KPK.

  • 8. Data: 2002-01-19 01:49:31
    Od: "kierek" <w...@p...onet.pl>

    > Dużo tego strasznie, nie sposób omówić w jednym poście (tym bardziej że
    > nie jestem karnistą). Polecam lekturę art. 348-407 KPK.

    Wielkie dzieki ;)

    pozdrawiam
    kierek

  • 9. Data: 2002-01-19 16:17:04
    Od: d...@k...net.pl (Daddies)

    > Dużo tego strasznie, nie sposób omówić w jednym poście (tym bardziej że
    > nie jestem karnistą). Polecam lekturę art. 348-407 KPK.

    A ja nie polecałbym zaczynac poznawanie prawa od lektury ustawy. Najlepiej
    zaczac od jakiejs pozycji ukazujacej problem w szerszym zakresie - a dopiero
    pozniej wertowac kpk. Polecam np. S. Waltosia "Proces Karny"

    ---
    99 zl tylko tyle zaplacisz za 4 linijki tekstu w Biuletynie reklamowym
    http://www.promocja.cc.pl/biuletyn
    ---

  • 10. Data: 2002-01-21 06:50:54
    Od: "lorak" <k...@e...pl>

    Po co czytac! Lepiej pójśc do sądu - rozprawy sa jawne. I zobaczyć!

    .