  • 1. Data: 2007-01-11 08:26:06
    Temat: Jak wniesc sprzeciw od wyroku zaocznego ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    dostalem wyrok zaoczny od sadu okregowego wydzial grodzki. No a ze nie bylem
    na rozprawie (za pozno dostalem info) a calkowicie nei zgadzam sie z
    zarzutami to chce wniesc sprzeciw. No i mam pytanka :
    1) Moge go wyslac poleconym po prostu na adres tego sadu ?
    2) Moge napsiac cos w stylu "Dzien dobry, nie zgadzam sie z wyrokiem numer
    xxx bo to i to" i tyle ? Czy tez musze wypelnic jakis specjalny druk (cos w
    stylu pozwu jaki zlozyl powod) ?

    Fantom

  • 2. Data: 2007-01-11 11:00:11
    Temat: Re: Jak wniesc sprzeciw od wyroku zaocznego ?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > dostalem wyrok zaoczny od sadu okregowego wydzial grodzki. No a ze nie
    > bylem

    To dość nieprawdopodobne, chyba, e pomyliło Ci się z sądem rejonowym.

    > 1) Moge go wyslac poleconym po prostu na adres tego sadu ?

    Tak.

    > 2) Moge napsiac cos w stylu "Dzien dobry, nie zgadzam sie z wyrokiem
    > numer
    > xxx bo to i to" i tyle ? Czy tez musze wypelnic jakis specjalny druk (cos
    > stylu pozwu jaki zlozyl powod) ?

    Jeśli to sprawa karna - to musisz napisać, czemu nie było Cie na rozprawie,
    a na wypadek, gdyby sąd tego nie uwzględnił - możesz zawrzeć w nim wniosek o
    uzasadnienie wyroku.
    Jeśli cywilna, to sprzeciw należy opłacić, podać zarzuty i wnioski dowodowe,
    a jeżeli pozew był na formularzu , to sprzeciw powinien być też na
    formularzu.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-01-11 20:10:56
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > To dość nieprawdopodobne, chyba, e pomyliło Ci się z sądem rejonowym.

    Tak mam na pismie - sad w Koszalinie

> [...]
    dowodowe,
    > a jeżeli pozew był na formularzu , to sprzeciw powinien być też na

    Ano cywilna. Czy mozna gdzies sciagnac taki gotowy druk ?
    Czyli nie wysle poleconym bo musze oplaty porobic ?

    Fantom

  • 4. Data: 2007-01-11 20:21:33
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    http://www.ms.gov.pl/sprawy_cywilne/form5_sp.doc

    > Czyli nie wysle poleconym bo musze oplaty porobic ?

    Jeśli to nie sprawa gospodarcza, to nie musisz od razu płacić, wtedy sąd Cię
    wezwie i powie ile.
    Opłatę można zapłacić też przelewem albo naklejając znaki opłaty sądowej na
    sprzeciw.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 5. Data: 2007-01-12 05:25:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Krzemiński napisał(a):
> [...]
    > Jeśli cywilna, to sprzeciw należy opłacić, podać zarzuty i wnioski dowodowe,
    > a jeżeli pozew był na formularzu , to sprzeciw powinien być też na

    jest jeszcze trzecia możliwość - wyrok w sprawie o wykroczenie,
    pozostaje wniesienie wniosku o uzasadnienie orzeczenia

    najprościej przeczytać pouczenie...

    KG

  • 6. Data: 2007-01-12 08:14:34
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > jest jeszcze trzecia możliwość - wyrok w sprawie o wykroczenie,
    > pozostaje wniesienie wniosku o uzasadnienie orzeczenia
    >
    > najprościej przeczytać pouczenie...

    No przeczytalem i dlatego pisalem tego posta. Mam napisac sprzeciw.

    Fantom

  • 7. Data: 2007-01-12 08:17:09
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > http://www.ms.gov.pl/sprawy_cywilne/form5_sp.doc

    Dzieki

> [...]
    Cię
    > wezwie i powie ile.
    > Opłatę można zapłacić też przelewem albo naklejając znaki opłaty sądowej

    Aha. To sprawa cywilna. Wiec wysle polecony i poczekam. Nie chce mi sie
    jechac 200 km aby zlozyc papier.

    A tak swoja droga. Ten pozew to jaka skarga osoby ktora kupowala cos w
    sklepie w Koszalinie. Siedziba firmy jest w Szczecinie. Czy nie moze ta
    sprawa jakos sie toczyc w Szczecinie ? Ma prawo w Koszalinie skladac ten
    pozew ?

    Fantom

  • 8. Data: 2007-01-12 19:25:07
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Fantom napisał(a):
> [...]
    > sklepie w Koszalinie. Siedziba firmy jest w Szczecinie. Czy nie moze ta
    > sprawa jakos sie toczyc w Szczecinie ? Ma prawo w Koszalinie skladac ten

    zależy o co, ale raczej tak

    KG