    From: "agevinu" <a...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak "uciec" przed US?
    Date: Thu, 9 Oct 2003 00:08:44 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@nat.hobnet.cidg.net.pl

    Witam,
    na wstępie ostrzegam, że jestem "laikiem prawnym" więc z góry przepraszam za
    sformułowania niefachowe/błędne.

    Interesuje mnie następująca sprawa:

    Mój znajomy, prowadzący działalność gospodarczą, miał kontrolę Urzędu
    Skarbowego i okazało się, że przez długi okres (około 2-3 lata) nie
    odprowadzał (przez niewiedzę/nieznajomośc przepisów) jakiegoś tam podatku -
    kwota miesięcznie niewielka, lecz przez długi czas narosła do bardzo dużej
    wielkości...
    Teraz prawdopodobnie (sprawa jeszcze sie toczy) będzie musiał zapłacić
    bardzo dużą karę, na którą (nawet w niewielkim ułamku) nie ma pieniedzy...

    I teraz przechodzę do właściwego pytania:
    Czy jeśli ma on wykupione mieszkanie (czyli chyba własnościowe), Urząd
    Skarbowy może próbować "odzyskać swoje pieniądze" poprzez wykup, zajęcie
    (czy jakkolwiek inaczej to się nazywa) tego mieszkania?
    A jeśli, tak to czy możliwe szybkie przepisanie (zrobienie darowizny) na
    rzecz córki (która jest pełnoletnia, lecz nie posiada innego mieszkania i
    mieszka razem z rodzicami) w jakiś sposób pomoże w zatrzymaniu tego
    mieszkania?

    Zaznaczam, iż pytania nie nie zadaje z chęci oszukania US lecz próbuję pomóc
    znajomym, w naprawdę trudnej sytuacji, która wyniknęła z nieświadomości
    (wiem, że nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności za jego
    łamanie, ale... nie mogę nie pomóc).

    Z góry dziękuję
    pozdrawiam
    agevinu