  • 1. Data: 2003-02-02 10:30:24
    Temat: Jak to jest teraz z tymi nadgodzinami ?
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Witam.

    Na http://www.paypoint.com.pl/www/dodatki-biuletyn_kp.p
    hp napisali,ze teraz
    (od 1ego stycznia) "Nadgodziny w dni powszednie oraz święta i niedzielę,
    będą dla danej osoby dniami pracy, zakład będzie gratyfikował 50% dodatkiem"

    Jak mam to rozumiec ?
    Jesli mam 22h nadliczbowe (po godzinach pracy w tygodniu), mam umowe
    (zlecenie) w wymiarze 1/2 etatu (~4h dzienie;20 tygodniowo) i do reki
    dostaje 900pln/mc to za te 22h powinienem dostac kwote ~230pln ?

    Czy ktos moglby mi to lopatologicznie wytlumaczyc ?

    --
    * "emocjonalny popapraniec" * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 2. Data: 2003-02-02 12:20:04
    Temat: Re: Jak to jest teraz z tymi nadgodzinami ?
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Sun, 2 Feb 2003 10:30:24 +0000 (UTC), Papik napisał/napisała:
    > Czy ktos moglby mi to lopatologicznie wytlumaczyc ?

    Dziekuje grupowiczce Ewie a tym co szukaja:

    http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&i
    d=68&pg=13

    Art. 143. W zamian za czas przepracowany ponad ustaloną normę
    pracodawca, na wniosek pracownika, może udzielić mu w tym samym
    wymiarze czasu wolnego od pracy. W tym przypadku pracownikowi nie
    przysługuje dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych. § 2.
    Udzielenie czasu wolnego w zamian za czas przepracowany ponad ustaloną
    normę może nastąpić także bez wniosku pracownika; w takim przypadku
    pracodawca udziela czasu wolnego od pracy najpóźniej do zakończenia
    okresu rozliczeniowego w wymiarze o połowę wyższym niż liczba
    przepracowanych godzin nadliczbowych, jednakże nie może to spowodować
    obniżenia wynagrodzenia należnego pracownikowi za pełny miesięczny
    wymiar czasu pracy. Przepis § 1 zdanie drugie stosuje się.

  • 3. Data: 2003-02-02 13:49:23
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnb3q3es.ngn.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

    Wiesz co? Umowa -zlecenie to umowa cywilnoprawna i jej nie obowiazuja
    przepisy kodeksu pracy. Wg mnie wiec, nalezy Ci sie normlane wynagrodzenie,
    no chyba, ze w umowie wyraznie jest zaznaczone, ze beda Ci placic za
    nadgodziny.

    Moze ktos sie wypowie w tej kwestii jeszcze.

    Pozdrawiam
    Quit

  • 4. Data: 2003-02-02 17:12:10
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Sun, 2 Feb 2003 14:49:23 +0100, Quit napisał/napisała:
> [...]
    > nadgodziny.
    >
    > Moze ktos sie wypowie w tej kwestii jeszcze.

    Pominalem tu pewna kwestie,ktora zauwazyles..
    1) Pracodawca ustnie mnie poinformowal przy zawieraniu umowy,ze nadgodziny MAM SOBIE
    odbierac
    dniami wolnymi
    2) Umowa jest na pol roku, pracuje w siedzibie firmy.

    No i tyle :)