  • 1. Data: 2014-11-11 15:06:59
    Temat: Jak telewizja zabezpiecza się przed "spoilerami"?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Jest sobie reality show, którego uczestnicy coś tam robią - tańczą, śpiewają,
    może gotują, a na końcu jeden z nich ma wygrać. Decydujące znaczenie dla oglądalności
    takich programów ma na pewno fakt, że widzowie nie znają z góry zwycięzcy.
    Jednocześnie wiadomo, że od nakręcenia danego odcinka do jego premiery telewizyjnej
    upływa trochę czasu (pewnie nawet do kilku tygodni), a w projekt zaangażowanych jest
    wiele osób. Jakim więc cudem nigdy do tej pory nie zdarzył się przeciek ujawniający
    przed czasem kto wygrał którąś edycję "Tańca z gwiazdami" czy innego "Big Brothera"?
    Tym bardziej zastanawiające jest to w przypadku seriali, których cykl produkcyjny
    wygląda tak, że odcinek, który widzimy w telewizji dzisiaj, powstał jakieś pół roku
    temu - tam też nikt wtajemniczony nigdy nie puszcza z wyprzedzeniem pary z gęby na
    temat kluczowych wątków. Jak telewizja zabezpiecza się przed takimi wpadkami? Jakie
    tajemnicze zobowiązanie trzyma w szachu wszystkich biorących udział w przedsięwzięciu
    od uczestników/aktorów, przez charakteryzatorkę, dźwiękowca i oświetleniowca aż po
    stróża nocnego? Podpisują jakąś lojalkę zobowiązującą ich do trzymania gęby na kłódkę
    pod rygorem płacenia astronomicznej kary? Weksel na grube miliony? Cyrograf z
    diabłem? A może zobowiązują się na piśmie do oddania swoich organów do przeszczepu w
    razie "nielojalności"? :) Zadziwia mnie po prostu niezawodność straszaka, którym
    posługuje się w takich przypadkach telewizja i ciekawi mnie czym ów straszak jest.

  • 2. Data: 2014-11-11 17:38:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Nov 2014 06:06:59 -0800 (PST), Piotrek
    > Jakim więc cudem nigdy do tej pory nie zdarzył się przeciek uja=
    > wniający przed czasem kto wygrał którąś edycję "Tańca z gwiaz=
    > dami" czy innego "Big Brothera"?

    Ano takim, że te programy finały mają na żywo. Nigdy ich nie
    oglądałeś czy jak??
    Lojalki są owszem, nawet niektórzy co chcieli się pokazać np. w "mam
    talent" nie podpisali i nie wystąpili.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2014-11-11 17:57:28
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    8...@g...com
    *Piotrek* napisał(-a):

    [...]
    > Podpisują jakąś lojalkę zobowiązującą ich do trzymania gęby
    > na kłódkę pod rygorem płacenia astronomicznej kary?

    Właśnie tak.
    Mam znajomego, który komponuje muzykę do jednego z seriali. Dostaje
    odcinki w formie elektronicznej (HDD, jeśli mnie pamięć nie zawodzi).
    Umowa obliguje go do utrzymania treści w tajemnicy, pod rygorem
    absurdalnie wysokich kar. I muszą to być wysokie kary skoro jest tak
    przestraszony, że na czas pracy nad odcinkiem i podłączenia dysku do
    komputera rozłącza się z Internetem żeby nieopatrzenie coś nie wyciekło.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2014-11-11 19:22:20
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > przestraszony, że na czas pracy nad odcinkiem i podłączenia dysku do
    > komputera rozłącza się z Internetem żeby nieopatrzenie coś nie wyciekło.

    Wysokość tych kar jest tajemnicą samą w sobie czy tyle znajomy mógł zdradzić? Możesz
    tu podać chociaż rząd tych kwot? Podejrzewam, że jest to jakaś wypadkowa szacunkowych
    strat poniesionych przez telewizję na skutek takiego wycieku, a wiadomo, że tu
    operuje się sumami raczej w skali makro. Jeśli jeszcze uwzględni się to, że telewizja
    w swojej pazerności pewnie grubo przeszacowuje te prognozowane straty, to domyślam
    się, że owa kara nie mogłaby być opłacona przez nikogo spoza listy 100 najbogatszych
    Polaków. Ciekawe jaki byłby skutek - wsadziliby ukaranemu na grzbiet komornika, który
    do końca życia zdzierałby z niego tyle, ile się da?

  • 5. Data: 2014-11-11 19:31:37
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    > Ano takim, że te programy finały mają na żywo. Nigdy ich nie
    > oglądałeś czy jak??

    Co do samego zwycięzcy masz rację, ale ujawnienie przed czasem składu np. finałowej
    trójki też byłoby chyba wysoce niepożądane. Z serialami jest jeszcze łatwiej - tam
    nic nie jest transmitowane na żywo, więc zdradzenie fabuły nadchodzących kilkunastu
    czy kilkudziesięciu odcinków to żaden problem.

  • 6. Data: 2014-11-11 21:06:59
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    komornika, który do końca życia zdzierałby z niego tyle, ile się da?

    Poza tym ciekawy jest fakt, że ludzie zgadzają się na pracę na takich
    warunkach - czyli też chyba muszą nieźle zarobić, bo praca za 2 000 z
    ryzykiem kary 20.000.000 byłaby absurdem...

  • 7. Data: 2014-11-11 22:08:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-11-11 21:06, Użytkownik sundayman napisał:

    > Poza tym ciekawy jest fakt, że ludzie zgadzają się na pracę na takich
    > warunkach - czyli też chyba muszą nieźle zarobić, bo praca za 2 000 z
    > ryzykiem kary 20.000.000 byłaby absurdem...

    Kary najprawdopodobniej nie będą ściągać. Ale taki "tfurca" w przemyśle
    filmowy czy telewizyjnym nie dostanie już zlecenia nawet na mycie kibli.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-11-11 22:31:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-11 21:06, sundayman pisze:

    > Poza tym ciekawy jest fakt, że ludzie zgadzają się na pracę na takich
    > warunkach - czyli też chyba muszą nieźle zarobić, bo praca za 2 000 z
    > ryzykiem kary 20.000.000 byłaby absurdem...

    Jak ktoś planuje ujawniać tajemnice, to rzeczywiście absurd. Ale jak
    ktoś nie planuje, to czemu nie?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-11-11 23:50:39
    Temat: Re: Jak telewizja zabezpiecza si? przed "spoilerami"?
    Od: My <a...@a...com>

    On 11 Nov 2014 22:31, Liwiusz wrote:

    > Jak ktos planuje ujawniac tajemnice, to rzeczywiscie absurd. Ale jak
    > ktos nie planuje, to czemu nie?

    Temu, ze moze byc do tego zmuszony sytuacja.

  • 10. Data: 2014-11-12 07:10:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-11 23:50, My pisze:

    > Temu, ze moze byc do tego zmuszony sytuacja.

    Jaką?

    --
    Liwiusz