  • 1. Data: 2006-12-06 23:41:16
    Temat: Jak sie zabezpieczyc przed utrata mieszkania?
    Od: "gaga526" <c...@g...com>

    Wykupilam (za wlasne pieniadze) mieszkanie-ruine mojej niezyjacej juz
    babci. Musialam wykupic je na nazwisko mego wujka (brat matki), ktory
    tam jest zameldowany. Chcialabym zrobic tam remont ale wczesniej tez
    jakos sie zabezpieczyc. Wujek tam nie mieszka i twierdzi ze mu nie
    zalezy na tym mieszkaniu ale ma z 1-wszego malzenstwa corke ktora
    mieszka za granica i gdyby co to dziedziczy. Czy moge odkupic
    oficjalnie od wujka mieszkanie? Czy podatek liczony bylby od ceny
    rynkowej czy tez w przypadku tak zrujnowanego mieszkania moge wziac
    jakiegos rzeczoznawce do wyceny? Jaki procent podatku musialabym
    zaplacic ja a jaki moj syn gdybym kupila to bezposrednio na niego? Jaki
    procent od sprzedazy zaplacilby wujek? Czy ewentualnie istnieje jakas
    inna forma przekazania mieszkania? Wujek jest u nas zadluzony na sume
    przekraczajaca obecna wartosc mieszkania, czy moge zabrac to mieszkanie
    za dlugi? Czy w przypadku darowizny na mojego syna mozna ja -darowizne-
    jakos w przyszlosci podwazyc? cofnac? Czy wujka corka mialaby wtedy
    jakies prawo do zachowka? Czy jesli moja matka chcialaby odkupic je od
    wujka (mama ma wlasnosciowe mieszkanie) to zaplaci mniejszy podatek?
    Bardzo prosze o odpowiedz gdyz mieszkanie coraz bardziej niszczeje a
    przed zima musze chociaz wymienic instalacje gazowa. Z gory wszystkim
    zyczliwym dziekuje. Gosia.

  • 2. Data: 2006-12-06 23:42:56
    Temat: Re: Jak sie zabezpieczyc przed utrata mieszkania?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gaga526" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    A wujek nie może Ci podarować tego lokalu?

  • 3. Data: 2006-12-07 07:28:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:el7li5$m55$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A wujek nie może Ci podarować tego lokalu?

    biorac pod uwage ze to pytajaca wykupila za wlasne pieniadze, a jemu nie
    zalezy, to nawet powinien

  • 4. Data: 2006-12-07 07:38:54
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > biorac pod uwage ze to pytajaca wykupila za wlasne pieniadze, a jemu nie
    > zalezy, to nawet powinien
    Przypuszczam, że chodzi o mieszkanie komunalne zakupione za bezcen i pewnie
    wujek nie może go zbyć przez 5 lat, bo inaczej musiałby zwrócić różnicę
    (zapewne 95% ceny.

    Swoją drogą to nieco bulwersujące, że gminy uprawiają takie rozdawnictwo
    tylko względem najemców, wyłączając innych swych mieszkańców.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl