    From: "wcale_nie" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak przepisac mieszkanie?
    Date: Fri, 27 May 2005 17:56:47 +0200

    Witam!

    Na wstepie chcialbym zaznaczyc, ze jestem zupelnie zdezorientowany jezeli
    chodzi o zagadnienie poruszane w poscie - dlatego kazda informacja bedzie
    dla mnie cenna.

    Mama, ktora lezy w szpitalu i popada w pesymizm prosila bym sie zorientowal
    (oczywiscie mama wyjdzie z tego bo inaczej byc nie moze).

    Chodzi o to by w miare bezbolesnie (i niedrogo) po smierci mamy (kiedys
    tam -) mieszkanie przeszlo w moje posiadanie.

    Sytuacja jest nastepujaca:

    Mieszkanie wlasnosciowe w bloku nalezy do mamy (ok 20 lat po rozwodzie -
    ojciec zrzekl sie roszczen).
    Mam jeszcze siostre, ktora ma swoje mieszkanko i tez jest w stanie sie zrzec
    wszelkich praw do mieszkania.

    Jestem oczywiscie pelnoletni.

    Pani ze spoldzielni powiedziala, ze sa 2 mozliwosci:

    1) Mama sporzadza testament za zycia przepisujac na mnie mieszkanie i
    wydziedziczajac (strasznie to brzmi) siostre

    2) Mama sporzadza akt darowizny i oddaje mi mieszkanie - wtedy ja staje sie
    czlonkiem spoldzielni

    I teraz pytania:

    1) Czy sa jeszcze jakies mozliwosci?
    2) Ktore wyjscie jest korzystniejsze, tansze (z jakimi kosztami nalezy sie
    liczyc - szacunkowo ?)
    3) Jak krok po kroku postepowac w pierwszym a jak w drugim przypadku
    (formalnosci, notariusz ... itd.)
    4) Gdzie w przystepny sposob poczytam o tym w sieci?

    Wszelkie sugestie mile widziane

    z Gory dziekuje
    pozdrawiam
    w_n