  • 1. Data: 2002-11-04 14:06:28
    Temat: Jak przekazac dokument?
    Od: Marek Szapajko <m...@w...pl>

    Witam.

    W jaki sposób można przekazać dokument tak, aby mógł on być
    w ewentualnej przyszłości traktowany jako _wiarygodny_ dowód
    w sądzie?

    Wiem, można taki dokument zanieść i poprosić o potwierdzenie
    odbioru na kopii, ale jeśli osoba/firma jest daleko, albo
    po prostu odmawia wystawienia potwierdzenia to wygodniej (albo
    wręcz jedyną możliwością) jest go w jakiś sposób przesłać.

    I tak:

    - faks odpada, bo to żaden dokument (przy obecnym stanie techniki
    odbiorca może go bez problemu przerobić),
    - e-mail - to samo (jest ustawa o podpisie elektronicznym, ale
    jeszcze mało kto go ma),
    - list polecony - odbiorca może powiedzieć, że dostał czystą
    kartkę papieru, albo wręcz pustą kopertę (nie ma obowiązku
    ,,komisyjnego'' otwierania przesyłki,
    - list polecony za potwierdzeniem odbioru - to samo.

    Myślę (i jest to oczywiste), że najbardziej odpowiedni w przypadku
    wysyłki przez firmy jest list polecony (można np. powołać komisję
    która potwierdzi treść przesyłki na jakimś dokumencie wewnętrznym.

    W przypadku wysyłki przez osobę fizyczną może być podobnie
    (2 świadków spoza rodziny itd.), Jednak odbiorca w obu przypadkach
    może się tego wyprzeć i jest sytuacja ,,słowo-przeciw-słowu''.

    Jak to jest? Po tym co napisałem wydaje mi się, ża nie ma możliwości
    załatwić tego bez osobistego spotkania. Czy ktoś może mi podać jakiś
    sposób rozwiązania problemu?

    --
    Marek Szapajko http://www.msj.cad.pl
    Ta wiadomość zawiera wyłącznie moje prywatne opinie