  • 1. Data: 2002-07-24 09:27:28
    Temat: Jak najtaniej przekazac dom ?
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Proszę o radę w jaki sposób najtaniej przekazać budynek mieszkalny z ojca na
    syna
    Ojciec buduje dom ktory ma sie stac moja własnościa w najblizszym czasie w
    jaki sposob dokonac przekazania aby zaplacic najmniej podatku?
    1 darowizna ? - ile podatku sie placi, czy mozna go uniknac
    2 sprzedaz ? czy gdyby ojciec sprzedal mi dom moge odliczyc 19 % wartosci od
    podatku, jak wycenic taki budynek?
    3 jakies inne sposoby
    Proszę o rade
    Andrzej

  • 2. Data: 2002-07-24 10:46:56
    Temat: Re: Jak najtaniej przekazac dom ?
    Od: "Krzysztof Ways" <w...@N...poczta.gazeta.pl>

    Andrzej <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Proszę o rade
    > Andrzej
    >
    > najlepiej skontaktuj się z notariuszem w twoim mieście. I tak w końcu
    będziesz musiał do niego trafić (własność nieruchomości można przenieść
    wyłącznie w drodze aktu notarialnego). Oczywiście zasugeruj, że chcesz to
    zrobić w jego kancelarii. Notariusz inkasuje tak dużą taksę, że powinien -
    udzielić Ci wszelkich informacji.
    na marginesie: najlepsza będzie umowa darowizny. musisz określić w
    przybliżeniu wartość nieruchomości, prawdopodobnie w znacznej części jako
    osoba najbliższa (I grupa podatkowa) będziesz zwolniony z podatku od
    darowizny. taksa notarialna ustalana jest od deklarowanej wartości. Powodzenia