    From: "RB" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Interwencja policji - jeszcze raz
    Date: Sat, 25 Jun 2005 20:34:15 +0200

    Nie wiem, czy tego nikt nie wie, czy z jakiegoś innego powodu nikt nie
    odpowiedział na mój wcześniejszy post "Skuteczność interwencji policji".
    Spróbuję zadać pytanie jeszcze raz:
    - Czy wezwana na interwencję policja ma obowiązek przywrócenia porządku
    prawnego, tzn. jeżeli ktoś łamie jakiś przepis prawny, czy muszą doprowadzić
    do sytuacji, w której go nie łamie?
    - Jeśli nie , to dlaczego i co wobec tego należy do ich obowiązków?
    - Jeśli tak, a tego nie czynią - co zrobić , aby czynić zaczęli.
    - Jakie przepisy to regulują (proszę o dokładność większą niż nazwa ustawy).
    - Jeśli tak, a tego nie czynią - czy wolno mi samemu podjąć bezpośrednie
    kroki do przywrócenia porządku.

    Dla zainteresowanych dodam, że chodzi o cięcie przez sąsiada drewna piłą
    spalinową, w dzień, ale 4 m od okien i drzwi mojego domu, kilkakrotnie w
    roku. Może to robić kilka metrów dalej, ale woli jak najbliżej mnie. Poza
    tym ma jeszcze kilka innych ulubionych prac domowych.

    Robert