  • 1. Data: 2004-09-14 10:32:04
    Temat: Intercyza + kredyt + prawo rodzinne(chyba) [?]
    Od: tan <a...@a...invalid>

    Witam serdecznie.
    Mam pytanie o intercyzę. Trochę sobie o niej poszukałem i poczytałem,
    lecz mam jeszcze parę wątpliwości. Proszę o pomoc:
    1. Małżeństwo zostało zawarte 5 lat temu, lecz dopiero teraz chce
    spisać rozdzielność majątkową. O ile wiem można tak. Ale czy można
    rozdzielić również majątek "wstecz". Tzn. nabyty po zawarciu
    małżeństwa, lecz przed spisaniem intercyzy?

    2. Czy w przypadku zawierania umowy kredytowej w banku (kredyt
    hipoteczny) i posiadaniu intercyzy konieczna jest zgoda małżonka?
    Rozumiem, że nabywana nieruchomość jest wyłączną własnością małżonka
    biorącego kredyt.

    3. Jak jest liczona zdolność kredytowa małzonka zaciągającego kredyt w
    przypadku podpisanej intercyzy przy następujących założeniach:
    - małżeństwo formalnie zamieszkuje oddzielnie (inne adresy
    zameldowania)
    - tylko jeden małzonek posiada udokumentowane dochody (ten
    zaciągający kredyt)
    - małżonek bez dochodów zameldowany jest wraz ze swoimi rodzicami
    - małżenstwo posiada dziecko
    - dziecko jest zameldowane wraz z małzonkiem nie posiadającym
    dochodów (i zameldowanym wraz ze swoimi rodzicami).

    Poniżej przedstawiam rozwiązania, które przychodzą mi do głowy.
    Proszę o wskazanie mi właściwego. Rozwiązania są następujące:

    1. Cały dochod kredytobiorcy jest uwzględniany na utrzymanie 3 osób
    (kredytobiorca + małżonek bez dochodów + dziecko).

    2. Cały dochod kredytobiorcy jest uwzględniany na utrzymanie 2 osób
    (kredytobiorca + dziecko). Małżonek nie występuje w tym samym
    gospodarstwie domowym i jest spisana intercyza.

    3. Cały dochód kredytobiorcy jest uwzględniany na utrzymanie 1,5
    osób (kredytobiorca + połowa kosztów utrzymania dziecka).
    Pomiędzy małżonkami jest zawarta intercyza i są w oddzielnych
    gospodarstwach domowych, ale dziecko muszą utrzymywać wspólnie.

    4. Cały dochod kredytobiorcy jest uwzględniany na utrzymanie tylko
    jego. Pomiędzy małżonkami jest zawarta intercyza i są w
    oddzielnych gospodarstwach domowych, dziecko nie jest we wspólnym
    gospodarstwie z kredytobiorcą.

    5. Może jeszcze jakoś inaczej...

    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam:)

    --
    tan
    -----------

  • 2. Data: 2004-09-14 22:41:58
    Temat: Re: Intercyza + kredyt + prawo rodzinne(chyba) [?]
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 14 Sep 2004 12:32:04 +0200, tan naskrobał(a):

> [...]
    > rozdzielić również majątek "wstecz". Tzn. nabyty po zawarciu
    > małżeństwa, lecz przed spisaniem intercyzy?

    IMO nie da się

> [...]
    > hipoteczny) i posiadaniu intercyzy konieczna jest zgoda małżonka?
    > Rozumiem, że nabywana nieruchomość jest wyłączną własnością małżonka

    niekoniecznie - tym niemniej bank może sobie zażyczyć zgody dla dodatkowego
    zabezpieczenia celem wiendykacji ;)

    ntg :)

    --
    United Devices Cancer Research Project