  • 1. Data: 2005-01-28 11:54:59
    Temat: Inteligo a dokument elektroniczny
    Od: "Jajcarz" <j...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam takie pytanie. Otóż posiadam konto inteligo, wykonuje z niego przelewy i
    czasem potrzebuje dostarczyć odpowiednie potwierdzenia tego typu tranzakcji.
    Jaka ustawa reguluje to iż dokument ten nie wymaga podpisu ani stempla.
    Chodzi mi oto ze czasem w niektórych instytucjach urzednicy stwarzają
    problemy nie chcąc przyjąc takiego potwierdzenia. Chciałbym mieć więc
    artykuł prawny który to reguluje aby móc sie nim podeprzeć przy okazywaniu
    potwierdzenia.

    Jeśli ktoś zna ustawę i artykuł to regulujący byłbym wdzięczny za
    przedstawienie linku do niego.

    Dzięki serdeczne.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-01-28 19:35:30
    Temat: Re: Inteligo a dokument elektroniczny
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 28/01/2005 12:54, Jajcarz wrote :
> [...]
    > potwierdzenia.
    >
    > Jeśli ktoś zna ustawę i artykuł to regulujący byłbym wdzięczny za

    ING Bank Śląski Online powołuje się na art. 7 prawa bankowego.

    Art. 7. 1. Oświadczenia woli składane w związku z dokonywaniem czynności
    bankowych mogą być wyrażone za pomocą elektronicznych nośników informacji.
    2. Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na
    elektronicznych nośnikach informacji, jeżeli dokumenty te będą w sposób
    należyty utworzone, utrwalone, przechowywane i zabezpieczone. Usługi
    związane z zabezpieczeniem tych dokumentów mogą być wykonywane przez
    banki i spółki tworzone przez banki i inne podmioty.
    3. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, uznaje
    się, że czynność dokonana w formie, o której mowa w ust. 1, spełnia
    wymagania formy pisemnej także wtedy, gdy forma pisemna została
    zastrzeżona pod rygorem nieważności.
    4. [...]

    Ale jak widać z ustępu drugiego, niekoniecznie wydruk spełnia warunki tu
    określone -- sam bowiem wydruk można stosunkowo łatwo spreparować. Moim
    zdaniem jednak, warunki określone w art. 7 ust. 2 prawa bankowego
    spełniają elektronicznie podpisane i zabezpieczone dokumenty pdf,
    wystawiane przez system Inteligo.
    Ja bym więc, gdyby się urzędnicy upierali, miałbym przygotowaną
    dyskietkę z dokumentem pdf, na podstawie którego urzędnicy mogliby sobie
    potwierdzić za zgodność wydruk który im przedstawiłeś.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your