    Date: Wed, 21 Apr 2010 09:22:57 +0200
    From: hipek <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Instalacje Zakładu Wodociągów na mojej działce

    Na działce na której się mam budować (to jest 1/2 od rodziców) są
    położone różne instalacje. Do jednej z nich przyznał się Zakład
    Wodociągów. I jednocześnie zakazał budowy domu w odległości mniejszej
    niż 5m od rury. Problem w tym, że to wyrzuca przednią elewację domu >30
    m od drogi (i bardzo nisko względem niej, bo działka jest pochyła, na
    dodatek się zwęża). Bliżej drogi domu nie da się postawić bo różne inne
    rury zaznaczone na planie (w tym nieczynne, ale nie wiadomo czyje) idą
    pomiędzy 18-25metrem. A domu nie da się zbudować między ulicą a np. 13
    metrem. Na dodatek duży spadek terenu wymusza częściowe podpiwniczenie
    co się wiąże z głębokim wykopem pod ławy i fundamenty.

    Proszę o odpowiedź na takie pytanie: czy można żądać od wodociągów
    przesunięcia/usunięcia tej instalacji? Ma z 50 lat i wodociągi chyba z
    niej nie korzystają (zlikwidowano wiele lat temu tutejsze ujęcie wody i
    przepompownię) chociaż napisali "(...) rurociąg pozostaje w eksploatacji
    Wodociągów (...) pozostałe nie były naszą własnością ani nie były przez
    nas eksploatowane" i "nie przewidują likwidacji". Dla porównania - na
    drugą połówkę działki ta rura wchodzi, skręca o 90 stopni i idzie wzdłuż
    środkiem działki - więc definitywnie załatwia jakąkolwiek możliwość
    budowy domu :(

    Dziękuje i pozdrawiam
    A.