  • 1. Data: 2003-07-04 21:10:59
    Temat: Re: Instalacja sieci osiedlowej a spółdzielnia mieszkaniowa
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:be4p3b$ilh$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Szanowni grupowicze
    >
    > Mma problem dotyczący instalacji sieci osiedlowej.
    [...]

    Niestety nie odpowiem Ci co do sytuacji prawnej, bo sie na tym nie znam, ale
    zasugeruje na podstawie wlasnego doswiadczenia calkowite zignorowanie
    spoldzielni. Po prostu zrobcie sobie ta siec. Tysiace takich sieci dziala.
    Jesli chodzi o kable dojdzcie tylko w miare do porozumienia z lokatorami,
    tam gdzie beda robione przewierty i ukladane korytka. Jesli chodzi o anteny
    (jak rozumiem nie bedzie przewieszek miedzyblokowych), to po co Ci
    czyjekolwiek zgody. Stawiasz, wlaczasz i dziala :).

    Najprawdopodobniej w ponad 90% przypadkow takie preferowane firmy, to firmy
    od ktorych wladze spoldzielni wziely lapowke, wzglednie znajomi prezesa itp.
    Wiec szermowanie argumentami o Waszej niekomercyjnosci moze nie byc dla
    zarzadu spoldzielni dostatecznie przekonujace.

    marekz

  • 2. Data: 2003-07-05 18:45:01
    Od: "eva" <l...@i...pl>

    jeżeli będziecie tak kantować jak z zegarem w kompie to życzę powodzenia...

  • 3. Data: 2003-07-05 19:53:51
    Od: "baya" <b...@w...pl>

> [...]
    > (jak rozumiem nie bedzie przewieszek miedzyblokowych), to po co Ci
    > czyjekolwiek zgody. Stawiasz, wlaczasz i dziala :).

    Problem w tym, że Spółdzielnia ma prawo nie wyrazić zgody na położenie
    kabli, wykopy pod nie, umieszczenie ich w swoich budynkach. I jeśli prezes
    Spółdzielni wydał taką zgodę firmie komercyjnej, szczególnie jeszcze jeśli
    ma z tego jakieś korzyści, to zrobi wszystko, żeby taką "dziką" sieć
    zlikwidować.
    b.

  • 4. Data: 2003-07-05 20:06:18
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

    Użytkownik "baya" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Spółdzielni wydał taką zgodę firmie komercyjnej, szczególnie jeszcze jeśli
    > ma z tego jakieś korzyści, to zrobi wszystko, żeby taką "dziką" sieć

    Mozliwe. Moja praktyka wyglada tak. Jesli chce gdzies zrobic siec ide po
    zgode do zarzadcy budynkow. Ze wspolnotami mieszkaniowymi na ogol nie ma
    problemow. Gorzej z duzymi spoldzielniami. Jesli dostaje zgode - powstaje
    siec. Jesli nie dostaje zgody, tylko chca ode mnie lapowke, wzglednie
    zaslaniaja sie czyms w rodzaju, ze "za 2-3 miesiace zamierzamy zorganizowac
    przetarg", nie daje lapowki tylko powstaje siec. :)

    Dwa zastrzezenia: nie robie przewieszek miedzy blokami ani wykopow.
    Wylacznie polaczenia radiowe. No i sa to sieci male, maksimum 2-3 bloki.
    Wewnatrz bloku dochodze do porozumienia z lokatorami, ktoredy beda szly
    korytka. Jak dotad zadna z tak powstalych malych sieci nie zostala
    zlikwidowana. Nie wiem nawet czy spoldzielnie wiedza o ich istnieniu w
    wiekszosci przypadkow. Zreszta w skrajnym przypadku, tzn. gdy jest 100%
    pewnosci zlej woli zarzadu spoldzielni, wszystko mozna zrobic na 2,4 GHz,
    zupelnie bez kabli. Wtedy beda bezradni jak dzieci.

    m.

  • 5. Data: 2003-07-05 20:45:42
    Od: Grzegorz <g...@w...pl>

    Witam,
    Szanowni grupowicze

    Mma problem dotyczący instalacji sieci osiedlowej.
    Mianowicie od pewnego czasu równocześnie z jedną firmą My, czyli grupka
    zapaleńców niemała zresztą, prubujemy dostać od spóldzielni mieszkaniowej
    pozwolenie na układanie kabli i montaż anten radiowych do sieci LAN.
    Oczywiśc ie procedura, poszło pismo, czekamy już ponad 2 tygodnie. Problem
    jest w tym, że gość z firmy XXX dostał pozwolenie niemalże od razu, a my
    czekamy na jakieś głupie posiedzenie. Ostatnio byliśmy w spółdzielni i
    rozmawialiśmy z człowiekiem odpowiedzialnym za infrastrukturę osiedla,
    który powiedział nam że nie przewidują wydania więcej takiego pozwolenia.
    Oczywiście w piśmie zaznaczyliśmy iż jesteśmy niekomercyjni, nikt na tym
    nie zarabia a jedyne co może się stać to to, że ludzi będą mieli naprawdę
    tani internet, no i oczywiście to determinuje suytuzację zagrożenia dla
    komercyjnego dostawcy XXX. Moje pytanie jest następujące. Czy
    przedstawiciel spółdzielni mieszkaniowej miał prawo nas tak potraktować?
    Czy rzeczywiście My mieszkańcy osiedla jesteśmy uzależnieni od firmy XXX,
    która partoli sprawę i napewno będzie robiła ludzi w balona bo już na
    komputerach ich robi? Jak mozna temu przeciwdziałać i zaradzić na naszą
    korzyść od strony prawnej? A i nadmienie, iż ta firma ma już sprawę a tpsa,
    ponieważ bezprawnie puszczała kable ich kanałami. Czy człowiek z którym
    rozmawialiśmy może obawiać się takiej samej sytuacji po nas i dlatego sie
    boi wydać pozwolenie? Prosze o pomoc.
    Z góry dziękuję

    Grzegorz