  • 1. Data: 2005-01-10 23:48:11
    Temat: Gwarancja "wieczysta"
    Od: "bigOS" <g...@c...com>

    co oznacza, ze na produkt udzielana jest wieczysta gwarancja, czy jesli
    garczki firmy Zepter przerdzewieje za 130 lat moim prawnuka to firma zepter
    lub jej przyszly walsciciel bedzie zmuszona je zreperowac badz to wymienic
    na produkt pozbawiony wad?

    czy kostka pamieci na ktora dostalem wieczysta gwarancje bedzie do wymiany
    takze po 30 latach jesli wowczas mi nawali? czy moge zadac wowczas w zamian
    takiego samego unikalnego produktu o wartosci juz historycznej i
    kolekcjonerskiej?

    co to wlasciwie oznacza "gwarancja wieczysta"? jak dla mnie to jakies
    mydlenie oczu przez parszywych jankesow ktorzy niejasnymi sformulowaniami
    prowadza nieuczciwa konkurencje z lepsza czescia swiata

  • 2. Data: 2005-01-11 06:31:21
    Temat: Re: Gwarancja "wieczysta"
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    bigOS napisał(a):

> [...]
    > lub jej przyszly walsciciel bedzie zmuszona je zreperowac badz to wymienic

    Ojej... Zjednoczone Krolestwo zobowiazalo sie zwrocic Chinom Hong-Kong i
    po kilkuset latach umowy dotrzymalo. Wszystko wiec zalezy od tego kto
    zaoferuje Tobie taka gwarancje i od tego czy bedzie on zdolny jej warunkow
    dotrzymac. Dlatego pytanie kieruj raczej na grupe pl.paranauki - ponoc sa
    tam specjalisci od prekognitacji ;P

    j.

  • 3. Data: 2005-01-11 07:01:06
    Od: Sebastian <m...@l...localdomain>

    bigOS wrote:

> [...]
    > takze po 30 latach jesli wowczas mi nawali? czy moge zadac wowczas w
    > zamian takiego samego unikalnego produktu o wartosci juz historycznej i

    nie wiem jak to jest z garczkami ale wiem jak to jest z pamiecia, (znajomy
    pracuje w sklepie komputerowym) na pamiec jest wieczysta gwarancja a w
    praktyce oznacza to 5 lat (bo tylko tyle trzymaja dokumentacje na pamiec a
    potem wywalaja, kasuja i nie ma), jak przyjdziesz po 6 latach ze sie
    zepsulo to stwierdza ze to nie wina pamieci tylko np ze sie z nia zle
    obchodizles albo uszkodzil ja inny sprzet.

  • 4. Data: 2005-01-11 15:32:40
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

    > co to wlasciwie oznacza "gwarancja wieczysta"? jak dla mnie to jakies
    > mydlenie oczu przez parszywych jankesow ktorzy niejasnymi sformulowaniami
    > prowadza nieuczciwa konkurencje z lepsza czescia swiata
    Masz normalną gwarancje, tyle że udzieloną wieczyście. Nie oznacza to, że
    jeżeli coś Ci się coś z produktem podczas normalnego uzytkowania, to od razu
    wymienią Ci na nowe. Jeżeli garnek przepali Ci się po 100 latach, to znaczy
    że stal była bardzo dobra czyli zgodna z umową.

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2005-01-11 18:59:42
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2005 16:32:40 +0100, Piotr/inw naskrobał(a):

> [...]
    > wymienią Ci na nowe. Jeżeli garnek przepali Ci się po 100 latach, to znaczy
    > że stal była bardzo dobra czyli zgodna z umową.

    a skąd wiesz jaka jest umowa gwarancyjna?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2005-01-11 21:53:31
    Od: "bigOS" <g...@c...com>

    > Masz normalną gwarancje, tyle że udzieloną wieczyście.

    jak wyglada to od strony prawnej? wieczyste uzytkowanie ziemi to chyba 99
    lat... ciekawe co wobec tego z gwarancja

    > Nie oznacza to, że
    > jeżeli coś Ci się coś z produktem podczas normalnego uzytkowania, to od
    razu
    > wymienią Ci na nowe.

    gwarancja polega na tym ze winni mi to zreperowac wzglednie wymienic na
    produkt taki sam badz odpowiadajacy pod kazdym wzgledem od strony uzytkowej,
    funkcjonalnej i jakosciowej produktowi ktory zareklamuje

    > Jeżeli garnek przepali Ci się po 100 latach, to znaczy
    > że stal była bardzo dobra czyli zgodna z umową.

    a jesli przepali sie po 50 latach? a w sumie czy 10 lat to tez stal bardzo
    dobra i bedzie to zgodne z umowa? IMHO to taka umowa gwarancyjna ma dla mnie
    zerowa wartosc, wolalbym uczciwa gwarancje na np 12 lat jak w przypadku
    blach w samochodzie

    a co powiesz jak jankesi zaczna udzielac "wieczystej" gwarancji
    perforacyjnej na swoje "cuda" motoryzacji, czy wtedy jesli woz przerdzewieje
    na wylot po 11 latach to bedzie wszystko ok?

  • 7. Data: 2005-01-12 09:18:34
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

> [...]
    > mnie
    > zerowa wartosc, wolalbym uczciwa gwarancje na np 12 lat jak w przypadku

    Zgadza się - to prosty chwyt marketingowy - ponieważ to jest gwarancja na
    dozywocie przedmiotu a nie twoje czy twoich potomków:-)
    Często w tego typu gwarancjach znajduje się zapis, że gwarancja wieczysta
    dotyczy tylko pierwszego nabywcy.

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2005-01-13 11:58:21
    Od: Marcin <l...@o...pl>

    Witam!

    Na początku, ponieważ odzywam się pierwszy raz, więc chciałem się
    przywitać: cześć!

    > Zgadza się - to prosty chwyt marketingowy - ponieważ to jest gwarancja na
    > dozywocie przedmiotu a nie twoje czy twoich potomków:-)

    Tak jest np. w wypadku sprzętu komputerowego 3Coma - dożywotnio oznacza
    ileś tam lat od wycofania sprzętu z rynku. A z mojego doświadczenia
    wynika, że producenta gwarantuje normalne warunki gwarancyjne (czyli
    niekoniecznie wymianę) dla towaru.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 9. Data: 2005-01-16 17:31:58
    Od: "aqar" <a...@o...pl>

    A propo pojecia "dozywotniej" gwarancji :)

    Do działu reklamacji w M**** M**** przychodzi facet z komputerem.
    - Kupiłem u was ten sprzęt dwa tygodnie temu i zdechł. - mówi
    - Jaki rodzaj gwarancji dostał pan przy zakupie ? - pyta pracownik.
    - Gwarancję dożywotnią.
    - W takim razie jeśli komputer zdechł to gwarancja wygasła.

  • 10. Data: 2005-01-16 21:02:25
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik aqar napisał:
> [...]
    > - Gwarancję dożywotnią.
    > - W takim razie jeśli komputer zdechł to gwarancja wygasła.

    brednie