  • 1. Data: 2003-07-07 15:24:16
    Temat: Gwarancja na zamiennik
    Od: "Janusz" <n...@r...com>

    Witam,

    Mam pytanie dot. nastepujacej sprawy: towar, objety 3-letnia gwarancja,
    zepsul sie w trakcje jej obowiazywania i zostal przez sprzedawce wymieniony
    na nowy.
    Ile wynosi gwarancja na ten nowy egzemplarz: rowniez 3 lata, czy moze tyle,
    ile pozostalo z 1-szej gwarancji (plus czas spedzony u sprzedawcy/w
    serwisie), czy moze ...?
    Pytam, poniewaz "zamiennik" rowniez sie zepsul i chcialbym wiedziec, na czym
    stoje (uplynely juz 3 lata od chwili zakupu, ale nie od chwili wymiany - ta
    miala miejsce ponad rok temu).
    Probowalem cos wygooglac, ale bez rezultatu.

    Z gory dzieki za wszelkie uwagi

    Pozdrawiam

    Janusz

  • 2. Data: 2003-07-07 15:38:35
    Temat: Re: Gwarancja na zamiennik
    Od: "Beata" <b...@o...pl>

> [...]
    czym
    > stoje (uplynely juz 3 lata od chwili zakupu, ale nie od chwili wymiany -

    Około roku temu dostałam zamiennik i gwarancja liczyła się od momentu
    odbioru zamiennika (od nowa pełny okres gwaracji).
    Niestety prawo konsumenckie sie trochę zmieniło i nie jestem pewna czy to
    również.

    Ostatecznie zadzwoń do Federacji Konsumentów - tam na pewno pomogą.

    Beata

  • 3. Data: 2003-07-07 20:41:47
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" <n...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    ta
    > miala miejsce ponad rok temu).
    > Probowalem cos wygooglac, ale bez rezultatu.

    1) Jeśli już googlujesz to pogoogluj w kodeksie cywilnym w części mówiącej o
    gwarancji
    2) W przypadku wymiany przedmiotu na nowy to gwarancja biegnie na nowo ->
    Art 581 §1 KC

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2003-07-08 10:55:54
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gwarancji
    > 2) W przypadku wymiany przedmiotu na nowy to gwarancja biegnie na nowo ->

    zresztą mówi też o tym orzeczenie sądu najwyższego, ale już nie pamiętam z
    jaką datą

    --
    pozdrawiam
    plusz