  • 1. Data: 2009-10-05 17:55:44
    Temat: Gwarancja na naprawę
    Od: Renata Golebiowska <R...@b...pl>

    Jaki okres obejmuje gwarancja/rękojmia na naprawę pralki? Czy jest
    jakaś różnica między okresem dotyczącym wymienioną część i okresem
    gwarancji/rękojmi na robociznę? W którym akcie prawnym szukać
    odpowiedzi?

    TIA
    Renata

    --
    Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp

  • 2. Data: 2009-10-05 18:06:14
    Temat: Re: Gwarancja na naprawę
    Od: "adaK" <p...@N...gazeta.pl>

    Renata Golebiowska <R...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > jakaś różnica między okresem dotyczącym wymienioną część i okresem
    > gwarancji/rękojmi na robociznę? W którym akcie prawnym szukać

    Witam

    Gwarancja
    Gwarancję daje producent i jest opisana w karcie gwarancyjnej.
    Czyli producent możne napisać co mu się podoba... no powiedzmy.
    Jeżeli składasz reklamacje na podstawie karty gwarancyjnej to musisz sie
    stosować do zapisów w niej zawartej.

    Renkojma te pojecie zniknęło w 2003r, od tego okresu jest niezgodność z umową
    za co odpowiada sprzedający, naprawiający

    Ustawa konsumencka jest o wiele bardziej przychylna dla klienta i szczegółowo
    opisuje jego prawa
    http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078
    -A37A-240588C1EDBF/16575/
    Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.p
    df

    Proszę opisz problem szczegółowo to Ci pomogę

    adaK

  • 3. Data: 2009-10-05 18:58:16
    Od: <s...@a...pl>

    > Renkojma te pojecie zniknęło w 2003r, od tego okresu jest niezgodność z umową
    > za co odpowiada sprzedający, naprawiający

    "Renkojma" nie znikneła... Sprawdź w KC, nadal tam jest i nadal obowiązuje!
    Jedynie nie wszystkich / nie każdej sytuacji dotyczy.

  • 4. Data: 2009-10-05 19:18:38
    Od: "ada adadada" <p...@N...gazeta.pl>

    <s...@a...pl> napisał(a):

    > "Renkojma" nie znikneła... Sprawdź w KC, nadal tam jest i nadal obowiązuje!
    > Jedynie nie wszystkich / nie każdej sytuacji dotyczy.

    W przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem konsumentów stosuje się
    niezgodność towaru z umową (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z
    2002 r. Nr 141, poz. 1176)).

  • 5. Data: 2009-10-05 19:23:05
    Od: "ada adadada" <p...@N...gazeta.pl>

    .. i jeszcze trochę bełkotu prawniczego:

    Od 1 stycznia 2003 obowiązuje ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej i zmianie ustawy Kodeks cywilny, która, jeśli dotyczy
    to konsumentów (osób fizycznych), wyklucza stosowanie art. 556-581 Kodeksu
    cywilnego.

  • 6. Data: 2009-10-05 19:41:21
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    ada adadada wrote:
> [...]
    > to konsumentów (osób fizycznych), wyklucza stosowanie art. 556-581 Kodeksu

    Proszę Państwa, drukowanymi:

    N A P R A W A

    nie sprzedaż

    M.

  • 7. Data: 2009-10-05 19:52:18
    Od: "ada adadada" <p...@N...gazeta.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > Proszę Państwa, drukowanymi:
    >

    > N A P R A W A
    >
    > nie sprzedaż
    >
    > M.

    Tak trochę się zagalopowaliśmy... wiec czekam na opis usterki podpowiem co i
    jak zrobić

  • 8. Data: 2009-10-05 20:00:41
    Od: Renata Golebiowska <R...@b...pl>

    Dnia 05.10.2009 ada adadada <p...@N...gazeta.pl> napisał/a:

    > Tak trochę się zagalopowaliśmy... wiec czekam na opis usterki podpowiem co i
    > jak zrobić

    Prawie rok temu po wyciekach wody z pralki zostało coś wymienione i
    nie ciekło. Teraz zaczęło znów cieknąć i zakładając, że powód jest ten
    sam, co rok temu, czy nowa część na wymianę i jej wymiana (robocizna)
    powinny być bezpłatne w ramach gwarancji

    Renata

    --
    Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp

  • 9. Data: 2009-10-06 03:53:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-10-05, Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> wrote:
    > Proszę Państwa, drukowanymi:
    > N A P R A W A
    > nie sprzedaż

    Umowa o dzieło. Jeden pies (art. 627|1).

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2009-10-06 06:03:30
    Od: "ada adadada" <p...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > sam, co rok temu, czy nowa część na wymianę i jej wymiana (robocizna)
    > powinny być bezpłatne w ramach gwarancji

    1 Jeżeli była udzielona gwarancja na ten produkt minimum na 1 rok to tak.
    Musi być paragon lub faktura oraz książeczka gwarancyjna.

    2 Niezgodność towaru z umową czyli zamontowana cześć się zepsuła przed
    upływem 2 lat, naprawa wymiana na koszt usługodawcy.
    Opis tu http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

    Bardzo prawdopodobne że ów pan stwierdzi uszkodzenie mechaniczne czyli
    niestosowanie zmiękczacza do wody; przetarcie się węża itd to będzie walka z
    wiatrakami.

    Dobrze wiedzieć jest co było naprawiane i zastosować po kolei punkty 1 i 2