  • 1. Data: 2013-05-22 13:33:21
    Temat: Grzywna
    Od: "Garg 07." <f...@o...pl>

    Mam do zapłacenia 1700 zl grzywny (1500 + 200 koszty postępowania). Był
    browarek, rowerek, straż wiejska i 0,8 promila. Bywa ... trzeba było myśleć.
    Poddałem się dobrowolnie karze, dostałem grzywnę (nie byłem karany). Sprawa
    była na początku kwietnia, a z prokuraturą "dogadywałem się" w lutym. Pod
    koniec kwietnia straciłem pracę, cały czas jej szukam. Czekam aż z sądu
    przyjdzie wezwanie do zapłaty grzywny.

    Pytania:

    1. Czy mogę wystąpić o zwolnienie z opłaty za koszty postępowania. Jak to
    uzasadnić?
    2. Z ustawy z 6/06/1997 KKW z art 44 do 52 wynika, że mogę prosić o
    rozłożenie grzywny na raty. Jak się to robi?
    3. Co zrobić żeby w moim wypadku zastosować art 51 p. 1 - umorzenie grzywny.
    Czy fakt, że mam na utrzymaniu rodzinę i jestem jedynym jej żywicielem coś
    tu da?

  • 2. Data: 2013-05-22 13:39:48
    Temat: Re: Grzywna
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-22 13:33, Garg 07. pisze:

    > się" w lutym. Pod koniec kwietnia straciłem pracę, cały czas jej szukam.

    > Czy fakt, że mam na utrzymaniu rodzinę i jestem jedynym jej
    > żywicielem coś tu da?

    Z tego co widzę, nie jesteś już żywicielem rodziny.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-05-22 18:54:42
    Od: "Garg 07." <f...@o...pl>

    > Z tego co widzę, nie jesteś już żywicielem rodziny.
    >
    > --
    > Liwiusz

    A meritum? Ja wywalczyć zwolnienie z opłat sądowych. Czy to już za późno na
    to?

  • 4. Data: 2013-05-22 18:59:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-22 18:54, Garg 07. pisze:

    > wiadomości news:kniaq9$7lf$1@node2.news.atman.pl...

    > A meritum? Ja wywalczyć zwolnienie z opłat sądowych. Czy to już za późno
    > na to?

    Chodzi Ci o te 200zł?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-05-23 09:45:46
    Od: "STS_OVLP" <d...@g...com>

    > Chodzi Ci o te 200zł?

    Tak, dokładnie jest tego 220 zł. Grzywnę jakoś w ratach spłacę lub w sądzie
    się dowiem czy mogą mi ją odroczyć ze względu na syt. materialną.

  • 6. Data: 2013-05-23 10:12:33
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    Ty parodiujesz Lawę, czy jesteś samorodnym trollem ?

  • 7. Data: 2013-05-25 14:51:08
    Od: "Edel" <c...@w...pl>

    Możesz w ciagu 30 dni od otrzymania wezwania do zaplaty wnosic o rozlozenie
    calej kwoty (grzywna + koszty) na raty i z zasady sad na to przystaje. Dziwi
    mnie, ze za "rowerek, browarek" przypieprzyli Ci az tyle. Na twoim miejscu
    zlozylbym apelacje. Masz 7 dni od ogloszenia wyroku na zlozenie wniosku o
    pisemne uzasadnienie wyroku, a po jego otrzymaniu 14 dni na zlozenie
    apelacji. Nie wiem - co nawywijales, ale jesli to byla jazda na rowerze po
    pijanemu to wyrok jest niewspolmierny do popelnionego czynu. Napisz z
    jakiego art. KK zostales skazany.

    Pzdr
    Edel