    From: "maluman" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Groźby przez SMS - byłem na Policji i NIC... pomocy :(
    Date: Thu, 31 Jul 2003 09:10:44 +0200

    Witam,

    Czytałem archiwum grupy pod kątem grożenia przez smsy. Znalazłem
    informacje o art 190kk, jak i wiele sugestii, aby iść z tym na policję w
    miarę jak najszybciej i tak dalej i tak dalej...
    Ofiara jest moją znajomą, a sms jest mniej więcej takiej treści:
    "sms od karol: Podobają mi się Twoje długie kręcone włosy i sexy bluzeczka,
    mijamy się codziennie w drodze do sklepu. I tak ci TO zrobie, zobaczysz
    bedzie Ci dobrze"
    Sms jest wysłany z bramki internetowej. Użyłem pisowni oryginalnej (tzn. nie
    ja zaakcentowałem słowo "TO" - tak było w smsie), poza tym dodam, że
    wcześniejszy sms był z kategorii "sprośnych", więc najwyraźniej to było
    nawiązanie do niego.
    Koleżanka jest mocno zaniepokojona. Boi się ludzi, których mija.
    Byliśmy wczoraj na policji.
    Pierwszy człowiek podszedł do nas i powiedział, że jak z takim czymś pójdzie
    do prokuratora, to ten go wyśmieje, bo to są sprośne smsy a nie żadne
    groźby. Karalne jest tylko, jeśli grozi się śmiercią bądź utratą zdrowia.
    Facet najwyraźniej nie chciał rozmawiać więc poprosiłem go o spisanie
    oświadczenia że odrzucił skargę. Zaśmiał się i odszedł (sic!-argumentując,
    że on tu jest policjantem). Zaczęliśmy się na komisariacie pytać kto to
    jest - imię, nazwisko itd.. W końcu widząc, że nie odpuszczamy przysłali
    kogoś innego, kto porozmawiał z koleżanką (oczywiście mnie nie wpuszczono).
    Z rozmowy wynikało że to nie ma sensu, bo to trwa i trwa i nic z tego nie
    wyniknie. Powiedział że jeśli się chce, można napisać pismo do prokuratury z
    prośbą o wszczęcie postępowania, ale to i tak nic nie da, bo ostatnio jakaś
    ich sprawa trwała 5 m-cy i nic z tego nie wynikło itd...
    A więc doniesienie nie zostało przyjęte.
    I co dalej?
    Rozważałem kilka możliwości:
    1. Wynajęcie prawnika (koszty koszty koszty - a czy to coś da?)
    2. Napisanie tego pisma do prokuratury (i ile będziemy czekać? 2 m-ce aż
    powiedzą że sprawą się nie zainteresowali... może do tego czasu nastąpić np.
    napad - odpukać)
    3. Zlokalizowanie człowieka na własną rękę (poszukam wśród znajomych, może
    ktoś sobie żarty robi - nie jest to łatwe, bo nikt w takich sprawach nie
    chce współpracować - przede wszystkim operator - jakie trzeba mieć
    znajomości w sieci, żeby dostać informację kto to zrobił?)
    4. Wynajęcie agencji detektywistycznej - czy są w stanie dociec kto to?
    Jeśli tak - to co dalej z tym zrobią? Ile to kosztuje? Jakie agencje
    polecacie?
    5. [Wciąż myślę nad innymi sposobami]

    Czytałem wasze posty o tego typu sprawach i porady "idź na policję",
    niestety... policja nie okazała się wsparciem. A dziewczyna się autentycznie
    boi. Chcę jej pomóc, bo uważam że spokój jest bezcenny.
    Proszę o porady, linki itp.

    pozdrawiam, dziękując za wysłuchanie
    maluman(at|@)gazeta(dot|.)pl