  • 1. Data: 2009-02-11 13:12:06
    Temat: Obowiazek policji
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    W artykule http://tiny.pl/vsn2
    cytat:

    "Dlatego PKP liczy na policję. - Chcieliśmy im zapłacić za
    ponadnormatywne patrole w tym miejscu, ale się nie zgodzili. To dla
    mnie niebywałe - mówi Zatorski."

    Czy policja nie ma obowiązku nadzorowania przestrzegania przepisów
    ruchu drogowego?

    Czy zwalnia policje z tego obowiazku, argument "brak srodkow"?
    Czy prawnie dopuszczalne jest opłacanie policji, skoro to jej
    obowiązek?

    Dla porównania, jeśli zwykły człowiek ma do zapłacenia podatek, a nie
    ma środków, to nie jest ważne, ponieważ ma prawny obowiązek. Jak się z
    niego wywiąże, to jego problem.
    Czemu zatem nie ma takiego podejścia wobec obowiązków policji?

  • 2. Data: 2009-02-11 13:17:50
    Temat: Re: Obowiazek policji
    Od: b...@g...com

    On Feb 11, 1:12 pm, VoyteG <V...@h...com> wrote:
    > Czy prawnie dopuszczalne jest opłacanie policji, skoro to jej
    > obowiązek?

    To sie nazywa korupcja.

    Pozdr
    BS

  • 3. Data: 2009-02-11 13:22:38
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

[...]

    ---------

    czym się różni gangster ściągajacy haracz od państwa ściągającego podatek i
    nie dającego nic w zamian ?

    i gangster, i państwo jest większe, więc obu możesz nagwizdać

  • 4. Data: 2009-02-11 13:59:45
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > czym się różni gangster ściągajacy haracz od państwa ściągającego
    > podatek i nie dającego nic w zamian ?

    Tym, że państwo robi to legalnie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2009-02-11 14:03:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości

    > Tym, że państwo robi to legalnie.

    Znaczy na tym ta legalność polega?
    Że najpierw państwo SAMO ustali swoje zasady?

    Gangster też SAM ustala swoje zasady.

    A więc różnicy brak.

  • 6. Data: 2009-02-11 14:10:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 15:03:00 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Znaczy na tym ta legalność polega?
    > Że najpierw państwo SAMO ustali swoje zasady?

    Kiedyś nazywało się to umową społeczną i nawet wymyślano zasady, kiedy
    lud może się sprzeciwić tyranowi.
    Dziś tyrania jest silniejsza, bo ma mandat demokratyczny. Wszystko
    tysiące lat temu przewidział Platon.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2009-02-11 14:20:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Kiedyś nazywało się to umową społeczną i nawet wymyślano zasady, kiedy
    > lud może się sprzeciwić tyranowi.
    > Dziś tyrania jest silniejsza, bo ma mandat demokratyczny.

    A niby skąd ma?
    Bo sam sobie go nadał, na swoich zasadach.

  • 8. Data: 2009-02-11 15:04:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Cavallino napisał(a) :

    > A niby skąd ma?
    > Bo sam sobie go nadał, na swoich zasadach.

    Ciekawe zagadnienie :-)
    Każda z tych grup mafijnych deklaruje, że m.in. chronić będzie
    przed innymi grupami mafijnymi. W obu przypadkach to g... prawda.
    Nawet wyprowadzenie się do innego kraju nie pomoże, bo tam działa
    inna rodzina :-) Może Amazonia?

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 9. Data: 2009-02-11 15:11:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
> [...]
    >ruchu drogowego?
    >Czy zwalnia policje z tego obowiazku, argument "brak srodkow"?

    No wiesz - policja ma duzo obowiazkow. Niewatpliwie srodkow nie
    starczy zeby policjant stal co 50m na ulicy, na kazdym parkingu i
    pilnowal czy nie kradna, przy kazdym domu.

    Ot - kwestia demokracji ile chcemy policji i czego od niej
    oczekujemy.

    >Czy prawnie dopuszczalne jest opłacanie policji, skoro to jej
    >obowiązek?

    Przyjete [nie?]stety.

    I to jakos strasznie drogo wychodzi - np wroclaw za pilnowanie
    skrzyzowan zaplacil jakies
    600zl/rh
    http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35768,5990410,Poli
    cjanci_na_skrzyzowaniach_powalcza_z_korkami.html

    Ale z drugiej strony miastu moze zalezec na dofinansowaniu lokalnej
    policji ..

> [...]
    >się z
    >niego wywiąże, to jego problem.
    >Czemu zatem nie ma takiego podejścia wobec obowiązków policji?

    Bo zwykly czlowiek koniec koncow albo sie rozesmieje komornikowi
    "ja juz nic nie mam, ale zasilek mi sie nalezy",
    albo pojedzie do Londynu, co na jedno wychodzi.

    Z policja po trochu tak samo - z pustego i Salomon nie naleje.

    J.

  • 10. Data: 2009-02-11 15:37:55
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 11 Lut, 16:11, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No wiesz - policja ma duzo obowiazkow. Niewatpliwie srodkow nie
    > starczy zeby policjant stal co 50m na ulicy, na kazdym parkingu i
    > pilnowal czy nie kradna, przy kazdym domu.

    Podobnie, jak wielu podatnikom nie starcza srodkow na podatki, bo maja
    inne wydatki.
    Jednak od ludzi egzekwuje się to do czego obliguje ich prawo, zaś w
    przypadku policji to są uprawnienia, a nie ma obowiązków...

    > Ot - kwestia demokracji ile chcemy policji i czego od niej
    > oczekujemy.
    Tyle co zapisane prawnie, by realizowała uprawnienia i obowiązki
    ustawowe

    > Przyjete [nie?]stety.

    To ze przyjęte to wiemy, ale czy jest to prawnie legalne, skoro to
    ustawowy obowiązek?

    > Z policja po trochu tak samo - z pustego i Salomon nie naleje.

    Znów analogia do podatnika, który ma obowiązek podatkowy, a z uwagi na
    zdarzenia losowe nie ma możliwości. Taki zaraz będzie mieć
    postępowanie. Czemu w podobnej sytuacji organy takie, jak policja
    traktuje się inaczej?

    Jesli jest to obowiazek, to nie ma sankcji za niewypełnienie takiego
    obowiązku?
    Gdyby ktoś poniósł szkodę, bo policja nie dopełnia swoich obowiązków,
    to czy ma prawo rościć od policji odszkodowania?