  • 1. Data: 2003-04-08 15:52:03
    Temat: Gospodarstwo pomocnicze - ki diabel?
    Od: "Lisek" <l...@N...gazeta.pl>

    Mam prosbe. Czy ktos moglby mi wytlumaczyc, czym w rzecywistosci jest
    instytucja gospodarstwa pomocniczego przy jednostce budzetowej?

    Znam definicje gospodarstwa pomocniczego zawarta w art. 20 ust. 1 ustawy o
    finansach publicznych (Gospodarstwem pomocniczym jest wyodrębniona z
    jednostki budżetowej, pod względem organizacyjnym i finansowym, część jej
    podstawowej działalności lub działalność uboczna), ale wydaje mi sie ona
    wyjatkowo niejasna, jesli nie wewnetrznie sprzeczna.

    W szczegolnosci chcialbym wiedziec, czy gopodarstwo pomocnicze posiada
    osobowosc prawna? Czy moze zawierac umowy we wlasnym imieniu czy tylko w
    imieniu i na rzecz swojej "macierzystej" jednostki. Wreszcie czy moze
    zawierac umowy ze swoja macierzysta jednostka, ktorej jest przeciez - zgodnie
    z ustawa - wyodrebniona czescia. Czy umowa zawarta przez jednostke budzetowa
    z jej gospodarstwem pomocniczym nie bylaby w istocie umowa zawarta z sama
    soba?

    Bylbym wdzieczny za wszelkie objasnienia.

    Lisek