    Subject: Re: Genialne
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 20 Dec 2015 14:29:37 +0100

    W dniu 2015-12-20 o 12:03, Marek pisze:
    > decydowa
    >
    > No właśnie, sam jestem pracodawcą i wydaję firmowy samochód temu,
    > kto ma odpowiednią kategorię PJ, żadne bhp nic do tego.

    No ale Ty nie rozumiesz podstawowej kwestii, że to jest rodzaj badań
    lekarskich.
    Możesz oczywiście pozwolić np na obsługę jakiejś maszyny dowolnej osobie,
    którą zatrudniasz, ale jeśli ona nie ma badań lekarskich na ten typ
    stanowiska pracy,
    to naruszasz przepisy BHP. Jakie konsekwencje - sprawdź w kodeksie pracy.
    Pracownik na budowę do kopania rowów przechodzi inne badania a pracownik
    do obsługi skomplikowanej maszyny inne i inne są dla ludzi, którzy
    może nie mają w umowie o pracy, że kierowca, ale rodzaj pracy wymaga
    stałego korzystania z pojazdu.