    From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.polityka
    Subject: Gdzie zaskarżyć treść karty do głosowania (wybory) ? :)
    Date: Sun, 11 May 2014 16:59:50 +0200

    Wybory do parlamentu europejskiego są na zasadzie głosowania na partię.
    Czyli jeśli głosuję = stawiam kszyżyk obok nazwiska swojego kandydata z
    parti A, usytuowanego na 3 pozycji na liście kandydatuw parti A,
    to faktycznie nie głosuję na tego pana/panią, a na listę, na partię.

    Jeśli rozważę 2 wypełnione karty do głosowania i na jednej zaznaczę
    kandydata 3, a na drugiej 6 to mają one tę samą wartość: ewentualnie
    wejdzie kandydat pierwszy.

    Dlatego też karta do głosowania wprowadza głosującego w błąd.
    Prawidłowa karta powinna mieć po jednym kszyżyku pszy każdej parti, lista
    kandydatuw mogła by być powieszona obok.
    Ewentualnie, w okręgah gdzie będą do wyboru 2 mandaty: 2 kratki (wtedy można
    by postawić jeden kszyżyk pszy A, a drugi pszy B).

    Nie było by wtedy takiego naiwniaka jak ja : pewien kandydat, hohsztapler,
    miał w Wołominie najmniej głosuw z jednej parti, uspokoiło mnie to gdy
    zerknęłam na wynik, jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że załapał
    się, bo był pierwszy na liście. Dobże, że nie głosowałam, bo nie miałam
    meldunku.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d