  • 1. Data: 2003-08-25 19:31:36
    Temat: Gdzie info o rejestrze dluznikow
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    Witam,

    Poszukuje informacji nt. rejestru dluznikow, o ktorym bylo niedawno bylo tak
    glosno. Z gory dzieki za wszelkie namiary...

    Drugie pytanie brzmi: czy moge wrednemu dluznikowi zagrozic odsetkami wyzszymi
    od ustawowych? A'propos: ile one wynosza obecnie? Nie chce nikogo gnebic itd.
    ale musze jakos dluznika naklonic do tego, zeby przestal zwodzic...

    TIA

    --
    Roland Zerek

  • 2. Data: 2003-08-25 20:20:48
    Temat: Re: Gdzie info o rejestrze dluznikow
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    W artykule bido6g$d0r$...@a...news.tpi.pl,
    niejaki(a): Roland z adresu <r...@p...fm> napisał(a):

    > Poszukuje informacji nt. rejestru dluznikow, o ktorym bylo niedawno
    > bylo tak glosno. Z gory dzieki za wszelkie namiary...

    znam tylko dane na temat Rejestru Dluznikow Niewyplacalnych w ramach KRS -
    IMHO niewypal :)

    > Drugie pytanie brzmi: czy moge wrednemu dluznikowi zagrozic odsetkami
    > wyzszymi od ustawowych?

    jesli byla umowa okreslajaca "odsetki umowne" - mozesz jeszcze straszyc
    kosztami postepowania sadowego, zastepstwa procesowego....

    >A'propos: ile one wynosza obecnie?
    Od 1 lutego 2003 r. 13% - nie wiem czy byla jakas zmiana w rozporzadzeniu -
    w domu mam LEX'a z kwietnia :)

    >Nie chce nikogo gnebic itd. ale musze jakos dluznika naklonic do tego, zeby
    > przestal zwodzic...

    i tak sie nie uda - przeciez jemu bardziej sie oplaca zalegac Ci ze splata i
    placic odsetki ustawowe niz zaciagnac kredyt na zaplacenie faktur :)

  • 3. Data: 2003-08-25 21:10:26
    Od: "avancer" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Roland" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Poszukuje informacji nt. rejestru dluznikow, o ktorym bylo niedawno
    bylo tak
    > glosno.
    www.krd.pl; tel: 0/71 78-50-120 (pierwsze w kraju Biuro Informacji
    Gospodarczej). W kazdym razie o tym bylo tak glosno.

    > Drugie pytanie brzmi: czy moge wrednemu dluznikowi zagrozic
    odsetkami wyzszymi
    > od ustawowych?
    Jezeli strony nie zastrzegly z gory wysokosci odsetek, to naleza sie
    ustawowe (art. 359 k.c.), okreslane rozporzadzeniem przez RM. Jezeli
    naleznosc jest oprocentowane wg stopy wyzszej niz ustawowa, wierzyciel
    moze zadac odsetek wg tej wlasnie stopy, tj. wyzszej (art. 481).
    Postanowienie umowy, ktora zastrzega "razaco wygorowane odsetki" jest
    niewazne w tej czesci,w jakiej zasady wspolzycia spolecznego
    ograniczaja zasade swobody umow (wyrok SN z dnia 8 stycznia 2003 r.,
    sygn. II CKN 1097/00)

  • 4. Data: 2003-08-26 05:38:49
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > i tak sie nie uda - przeciez jemu bardziej sie oplaca zalegac Ci ze splata i
    > placic odsetki ustawowe niz zaciagnac kredyt na zaplacenie faktur :)

    Czyli i tak sad mnie czeka?

    Roland

  • 5. Data: 2003-08-26 05:41:32
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > Czyli i tak sad mnie czeka?

    Zaznaczam, ze jedno pismo juz poszlo dawno temu... Tylko prawdopodobnie jest ono
    niewlasciwie napisane, bo podobno musza byc slowa ``wzywam do zaplaty'', a ja
    napisalem ``prosze zaplacic w terminie...''.

    Podobno takze formalnie musze wspomniec w pismie o tym, ze zastrzegam sobie
    prawo do odsetek...

    Pozdrawiam

    Roland