    From: "mrmarcin" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Fotoradar strazy miejskiej
    Date: Mon, 29 May 2006 23:21:21 +0200

    Witam,

    Przeszukalem troche internet, conieco znalazlem, ale mam kilka watpliwosci w
    zwiazku z sytuacja jaka miala miejsce ostatnio.

    Otoz otrzymalem list ze zdjeciem na ktorym moj samochod pomyka 83 w terenie
    zabudowanym. Byl to radar przenosny, na wylotowej z miasta, stad taka az
    predkosc. No ale nie ma to znaczenia.
    Generalnie straz miejska w pewnym miescie (niestety daleko ode mnie) zada
    ode mnie danych prowadzacego pojazd, zeby potem mu wystawic mandat na 200
    PLN i 6pkt.

    200 PLN przezyje, wolalbym jednak uniknac punktow.

    Pomysly:
    1. Powiedziec ze nie pamietam kto prowadzi, badz powiedziec, ze byl to
    kolega ktory wyjechal np. do Wlk Brytani, wiec nie bede w stanie podac jego
    danych. (nie ma zdjecia twarzy). Wyczytalem, ze grozi wtedy mandat za
    nieznajomosc faktow (czy jakos tak), no ale punktow nie powinni
    przydzielic - czy dobrze mysle?
    I co sie stanie, jak im odpisze poleconym z takimi informacjami - od razy
    wysla do sadu grodzkiego (jak policze koszt dojazdu i czas to mnie wyjdzie >
    200 PLN, wiec slabo oplacalny interes)
    2. Wskazanie dwoch osob, ktore prowadzily pojazd (w mysl, ze obie nie chca
    sie przyznac do 'nie prowadzenia') - wyglada pozornie idiotycznie, ale
    przeciez nie do udowodnienia, a ukarac dwoch osob nie mozna za to samo
    (chyba).
    3. Sadzic sie i sadzic, ale jakos nie mam na to czasu i pewnie podstaw, a do
    tego jest to miasto dosc daleko polozone
    4. Kiedys kolega mi mowil, ze wynegocjowal z policjantami duza znizke i brak
    punktow za podobne zdazenie. Byla to policja, ze straza pewnie bedzie
    gorzej, duzo gorzej.

    czy macie jakies inne pomysly?
    dzieki za odpowiedzi
    Marcin