  • 1. Data: 2007-07-21 06:59:58
    Temat: Fotoradar
    Od: "scubi206" <s...@p...onet.pl>

    Czy to prawda że policja ma obowiązek dostarczenia mandatu za wykroczenie
    zarejestrowane fotoradarem w ciągu 30 dni od wykroczenia?
    Co jeśli minie te 30 dni?

    Pozdrawiam
    kuba

  • 2. Data: 2007-07-21 07:35:38
    Temat: Re: Fotoradar
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    scubi206 napisał(a):
    > Czy to prawda że policja ma obowiązek dostarczenia mandatu za wykroczenie
    > zarejestrowane fotoradarem w ciągu 30 dni od wykroczenia?
    Nie.

    > Co jeśli minie te 30 dni?
    Sprawa idzie do SG

  • 3. Data: 2007-07-21 09:11:56
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Baczek pisze:
    > Sprawa idzie do SG
    A kto w takiej sytuacji pokrywa koszty sądowe?
    p,M

  • 4. Data: 2007-07-21 09:42:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jul 2007, Marcin Wójcik wrote:

    > A kto w takiej sytuacji pokrywa koszty sądowe?

    Popatrz na to tak: postępowanie mandatowe to jest taki "bonus" dla
    oskarżonego o wykroczenie, przy którym, jeśli uprawniopny do ukarania
    kwalifikuje wykrozczenie na takie uproszczone postępowanie, zaś
    oskarżony do winy się przyznaje oraz akceptuje wysokość mandatu,
    nie ma innych kosztów.
    Bonus jednak obowiązkowy NIE JEST!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-07-21 12:39:14
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707211140300.3568@athlon64...

    > Popatrz na to tak: postępowanie mandatowe to jest taki "bonus"

    Można jeszcze krócej i jaśniej. Za popełnienie wykroczenia karą jest grzywna
    a nie mandat.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2007-07-21 23:46:36
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Nostradamus napisał(a):
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707211140300.3568@athlon64...

    > Można jeszcze krócej i jaśniej. Za popełnienie wykroczenia karą jest
    > grzywna a nie mandat.
    Możecie mi wyjaśnić, co miał w takim razie na myśli "mecenas Jan
    Paragraf", udzielający w "Angorze" porad dla ludu, pisząc:

    ==CYTAT==
    Zgodnie z art. 97 par. 1 pkt. 2 kodeksu wykroczeń, jeśli za pomocą
    urządzenia pomiarowego zostanie stwierdzone popełnienie wykroczenia, a
    nie zachodzi wątpliwość co do osoby sprawcy czynu, uprawniony
    funkcjonariusz ma 30 dni, od ujawnienia wykroczenia, na nałożenie
    grzywny w drodze mandatu karnego. (...) Jeśli w ciągu 7 dni mandat nie
    zostanie zapłacony, domniemywa się, że sprawca odmówił jego przyjęcia i
    sprawa kierowana jest do sądu grodzkiego. Podstawą skierowania sprawy do
    sądu jest art. 99 k.w. (np. odmowa przyjęcia mandatu lub nieuiszczenie
    nałożonej nim grzywny w terminie).
    Jeżeli więc w opisanej sytuacji nie ma Pana winy (tzn. mandat wraz z
    pouczeniem nie został Panu skutecznie doręczony, przy czym proszę
    pamiętać, że mógł zostać doręczony np. przez awizo, jeśli nie odebrał go
    Pan w terminie na poczcie), może Pan podnosić, że przed skierowaniem
    sprawy do sądu nie została zachowana właściwa procedura, gdyż wcześniej
    nie otrzymał Pan opisanego wezwania do zapłaty mandatu wraz z
    pouczeniem.
    ==KONIEC==

    Dla mnie to jakieś brednie, łącznie z numerami artykułów.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 7. Data: 2007-07-22 00:00:55
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> wrote in message
> [...]
    > pouczeniem.
    > ==KONIEC==
    >
    > Dla mnie to jakieś brednie, łącznie z numerami artykułów.

    po pierwsze ma prawo, a nie obowiązek w ciągu 30 dni ... i tak dalej,
    po za tym same brednie.