  • 41. Data: 2005-05-07 01:31:18
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Zapomniales, ze to impreza zamknieta...

    Ale lokal otwarty.

  • 42. Data: 2005-05-07 01:36:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Dobra. Zalozmy, ze przed wejsciem jest informacja, ze jest wstep od 18 lat.
    > Znajdz mi podstawe prawna, zmuszajaca wlasciciela lokalu do wpuszczenia 17
    > latka.

    A znajdź mi postawę prawną 'zmuszającą właściciela lokalu' do
    wpuszczania np. Żydów lub Murzynów.

    A spróbuj w swoim lokalu wywiesić zakaz wstępu wyżej wymienionych.

    Decydujesz się otworzyć lokal - żyj z konsekwencjami. Ewentualne
    ograniczenia może wprowadzić jedynie ustawa - np. zakaz sprzedaży
    nieletnim alkoholu oraz papierosów (sprzedawca nie może np. odmówić
    nieletnim sprzedaży prezerwatyw).

  • 43. Data: 2005-05-07 07:01:59
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > To wcale nie głupota. Spójrz na to z drugiej strony. Chcesz z koleżanką
    > iść sie zabawić. A tu bramkarz przy drzwiach mówi, że dziś tylko kobiety
    > wpuszcza. A Ty mozesz sobie wejściówkę przy barze kupić. I jak się
    > czujesz?

    Ano tak, ze nie wchodzimy (albo kolezanka wchodzi a ja juz wiem, ze to
    nie moja kolezanka never more).

    > Mnie chodziło o to sformułowanie, "że nie będziesz tam tracił
    > pieniędzy".

    tracił, wydawał - to już przyczepianie sie do słówek. Wydaje, jak jest
    miło, jak się robi nie miło - człowiek tylko traci.

    > Są kraje, gdzie takie sprawy są uregulowane prawem. Choćby takie USA,
    > gdzie z tego co słyszałem w niektórych stanach do lokali przed 18 rokiem
    > życia nie masz prawa wejść. Pewnie niektórych, bo nie znam szczegółów,
    > ale nie o to chodzi. Bodaj chyba w Szwecji jest podobnie. Ale traktuj to
    > jako plotkę.

    > Jeśli tego typu ograniczenia są potrzebne, to należy to w sposób

    No i dlatego uważam za głupotę, że u nas tak nie ma. A powinno być.
    tylko nasze prawo ostro kuleje i nie dostosowuje się do realiów. Pewnie
    nie ma związkółw klubów i dyskotek, który mógłby aktywnie uczestniczyć
    przy współtwrzeniu takiego prawa. Niby jest ustawa o wychowaniu w
    trzeźwości i tak dalej. Udajemy, że polacy są moralni - ale jak 16-latka
    nie wpuszczą do klubu dla dorosłych to już się powoli robi z tego
    skandal. Ponieważ na rodziców nie ma co liczyć i obecnie mozna spotkać
    nastolatki w klubach narąbane jak meserszmity, bądź naćpane - to uważam,
    że w tej materi prawo powinno zostac zmienione. Wlasnie, jak podaje
    plotka, na model USA.

    Wiem, że do czasu wprowadzenia nowego prawa nalezy stosować stare. Ale
    skoro stare się nie sprawdza, nie pasuje, jest nielogiczne - to to nowe
    powinno być już szybko wprowadzone.

    > Ja wcale nie uważam, że do knajpy mają prawo chodzić dzieci. Zauważam
    > tylko fakt, że po raz kolejny mamy lukę w prawie i tyle.

    Niestety :( Nasze prawo jest super kulawe. Aż strach.

    > Kwestią
    > dyskusyjną jest, czy ta granica akurat 18 lat powinna mieć.

    Proponuje 21. Z resztą w Krakowie granica 21 wejścia do klubu wcale nei
    jest czymś mało znanym. Wiele lokali ma wywieszkę o tym informującą.
    Można wejść, ale już nie można zamówić.

    Pozdr

    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz
    Mistrz Horroru: Clive Barker - Galilee ......... http://tiny.pl/h1nb
    Fantasy: Achaja t. III - Andrzej Ziemiański .... http://tiny.pl/h1nv

  • 44. Data: 2005-05-07 07:02:31
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > 997 -> "Panie władzo - tutaj stoi taki palant i fizycznie uniemożliwia
    > mi skorzystanie z publicznej oferty".

    I zabiją go śmiechem ;) za taki telefon ;)

  • 45. Data: 2005-05-07 07:03:11
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Bramkarz po prostu nie usuwa sie z przejscia. I co mu zrobisz?

    Uderzasz bramkarza prawym sierpowym. On upada. Podnosi sie. Siega po
    telefon i ... zgłasza czynną napaść przez agresywnego małolata...

  • 46. Data: 2005-05-07 07:04:11
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale lokal otwarty.

    Ale wynajęty.

  • 47. Data: 2005-05-07 07:05:30
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Sam się stołuj w fuckdonaldzie. Tam śmierdzi.

    To proponuje ogródek na zewnątrz.

  • 48. Data: 2005-05-07 07:12:49
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > W imię zasad....
    >
    > Jak rozumiem niektórym odpowiada mentalność popychadła, wycieraczki i
    > ogólnie spełniana rozkazów każdego, kto akurat ma ochotę rozkazywać, ale
    > stąd się biorą te wszystkie stada posłusznych poddanych każdego dyktatora.

    W imię zasad mam się pchac, gdzie mnie nie chcą? Jak już na wejściu sa
    niegrzeczni, to myślisz, że będą w środku? Dla mnie robienie afery z
    każdego drobiazgu, taka burza w szklance wody, jest zadziwiającą
    tendencją Polaków. "Co, ja nie wejde?! JA NIE WEJDE?! A zobaczysz ze
    wejde!!"

    No a jak już wejdziesz obwarowany wszystkimi tymi paragrafami, jak już
    doprowadzisz do zamknięci alokalu to co? Pójdziesz następny zamykać? I
    tak do czasu aż ktoś znajdzie na Ciebie odpowiedni paragrafi skończy się
    twoja hossa?

    Ja uważam, że prawo to jedno, a zdrowy rozsądek to drugie. Nie zawsze
    prawo jest zgodne ze zdrowym rozsądkiem. Wpuszczanie małolatów do
    dyskotek dla dorosłych może i jest w zgodzie z prawem, ale na zdrowy
    rozsądek wychodzi, że dzieciarni tam nie powinno być i już. Zamiast
    mnożyć zagrożenia rodzice czy opiekunowie powinni je minimalizować.
    Pomijam fakt, że młodzi są gniewni i np. potrafią do lokalu wnosić
    własny alkohol (bo co, bramka nie może ich rewidować) albo jakieś
    prochy.

    Ale tu faktycznie odbiegamy od tematu -co jest w zgodzie z prawem, a co
    jest pobożnym życzeniem...

    Osobiście się cieszę, że na bramkach dyskotek sprawdzany jest wiek
    wchodzących (tych, którzy wyglądają za młodo, bo mnie sie nikt o ID np.
    nie pyta...)

  • 49. Data: 2005-05-07 08:31:09
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > ograniczenia może wprowadzić jedynie ustawa - np. zakaz sprzedaży
    > nieletnim alkoholu oraz papierosów (sprzedawca nie może np. odmówić

    Zgadza sie. I jest to czarno na bialym w ustawie i rozporzadzeniach.
    Barman nie moze tez ukrywac towaru przed wybranym klientem.
    Ale nigdzie nie widzialem, ze musze wpuszczac mlodziez szkolna, kiedy
    prowadze klub dla doroslych.
    Prowadzenie imprez to nie sprzedarz detaliczna.
    A co z filmami od 18 lat?

    --
    KRZYZAK

  • 50. Data: 2005-05-07 08:58:52
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Robert Tomasik [Fri, 6 May 2005 20:03:03 +0200]:

    > Ależ ja tam wcale już wchodzić nie muszę. "Wyprostować"
    > bramkę można dla sportu.

    A, w celach edukacyjnych mowisz? :) No to ok ;) To w sumie
    jak najbardziej popieram :)

    Kira