  • 51. Data: 2009-12-21 16:03:14
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hgo15i$uts$1@news.onet.pl...

    > Jest mały problem, o którym pisałem, w ostatnich latach przy przejściu na
    > emeryturę osoba ta zarabiała mało. Dużo zarabiała w latach 70-tych. Licząc
    > współczynniki z lat 90-tych za nic nie wychodzi średnia płaca, więc te
    > niespełna 2000 można wsadzić między bajki. Znam jednego emeryta
    > dostającego tak wysoką emeryturę, natomiast znam kilku emerytowanych
    > policjantów pracujących w policji dalej, jako pracownicy cywilni.

    Wykazujesz się nieznajomością tematu i obowiązującego prawa w tym zakresie.
    Jak się nie znasz to nie zabieraj głosu i nie pleć bzdur.

    Emerytura liczona jest wg. zarobków z ostatnich kolejnych 10 lat (rzadko
    stosowane), lub zarobków z 20 dowolnie wybranych lat z całego przebiegu
    pracy (lata nie w kolejności). Zarobki z tych lat są obliczane jako stosunek
    procentowy do średniej płacy w danym roku. W ciągu 40 lat pracy to trzeba
    być wielkim nieudacznikiem aby nie mieć choć kilku lat z zarobkami powyżej
    średniej. Każdy ma jakieś lata w których miał albo prace zlecone, albo
    dodatkowe godziny, albo 1/2 etatu dodatkowo, albo ....
    Dlatego piszesz głupoty o osobie która w latach 70-tych dużo zarabiała i nie
    kazała sobie tych lat zaliczyć do emerytury. Chyba że to właśnie Ty byłeś
    jej doradcą emerytalnym. To wtedy takie są efekty.
    Całe szczęście że można to jeszcze zmienić i kazać ZUS obliczyć emeryture
    ponownie z 20 wskazanych lat (oczywiście pod pewnymi warunkami, których tu
    nie podam bo Ty jesteś taki mądry że sam je znajdź).

  • 52. Data: 2009-12-21 16:58:59
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    (..)
    > Tak samo jest z mundurowymi.
    > Wszyscy widzą wcześniejsze emerytury ale nikt nie widzi jak na co dzień
    > wygląda służba lub jakie mundurowi mają ograniczenia.

    Ograniczenia finansowe również?

    > Gdzie twoja równość wobec prawa gdy mundurowemu wprowadza się ustawowo wiele
    > zakazów lub nakazów nie występujących w kodeksie pracy?

    Uwierz mi, nie chciałbyś pracować według kodeksu pracy :-) Wtedy byłaby wrzawa,
    jakby zabrano, zgodnie z kodeksem pracy "trzynastkę", a tak "trzynastkę" mogą
    zabrać tylko w wyjątkowych sytuacjach i na pewno nie odnoszą się one do kodeksu
    pracy. Nie jest tak źle. Dobrze wiesz, że nieobowiązujący Was kodeks pracy jest
    bardziej restrykcyjny, niż regulacje prawne odnośnie służby :-)

    --
    Piotr Zawiły

  • 53. Data: 2009-12-21 17:18:33
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > odnoszą się one do kodeksu pracy. Nie jest tak źle. Dobrze wiesz, że
    > nieobowiązujący Was kodeks pracy jest bardziej restrykcyjny, niż regulacje

    No jeżeli wg. pana Piotra kodeks pracy to "trzynastka" to rzeczywiście
    poziom jego wypowiedzi odpowiada poziomowi tego kodeksu (oczywiście w jego
    rozumieniu).
    Są ludzie którzy są tak tępi że nie rozumią, że służba to nie praca, że za
    niewykonanie rozkazu są paragrafy w Kodeksie Karnym, że olbrzymia większość
    społeczeństwa mówi wyraźnie, że nie ma takich pieniędzy i przywilejów za
    które zamieniliby pracę na "spocznij" z pracą na "baczność".

  • 54. Data: 2009-12-21 17:24:00
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Piotr Zawiły pisze:

    > Ograniczenia finansowe również?

    To znaczy?

> [...]
    > odnoszą się one do kodeksu pracy. Nie jest tak źle. Dobrze wiesz, że
    > nieobowiązujący Was kodeks pracy jest bardziej restrykcyjny, niż

    Pracowałem w cywilu, wstąpiłem w szeregi służb (różnych) i mam
    porównanie jak to wygląda po jednej, a jak po drugiej stronie.

    Uwierz mi, odsłużyłem swoje, oddałem państwu część zdrowia (znaczącą bo
    mam orzeczoną grupę inwalidzką w związku ze służbą i nie każdą pracę
    mogę wykonywać - nie wspomnę o dolegliwościach) i teraz mądrzejszy o
    doświadczenie tych lat jeśli ktoś zaproponowałby mi podobny "szlak"
    powiedziałbym NIE.

  • 55. Data: 2009-12-21 18:37:51
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    (...)
    > To znaczy?

    Zapytałem, czy w służbach mundurowych są jakieś ograniczenia, jeżeli chodzi o
    finanse? Czy nie są wypłacane należności na czas? Mundurówki, "trzynastki",
    przejazd raz w roku w dowolne miejsce w kraju, tzw. "urlopowe" na każdego
    członka rodziny. Wymieniać dalej? bo jest ich trochę i to takich, jakich w
    cywilu nie uświadczysz.

    > Pracowałem w cywilu, wstąpiłem w szeregi służb (różnych) i mam porównanie jak
    > to wygląda po jednej, a jak po drugiej stronie.
    Też znam to z jednej i z drugiej strony.

> [...]
    > tych lat jeśli ktoś zaproponowałby mi podobny "szlak" powiedziałbym NIE.
    Rozumiem, że jesteś na rencie? To nie zazdroszczę.

    --
    Piotr Zawiły

  • 56. Data: 2009-12-21 18:59:32
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Piotr Zawiły pisze:

    > Też znam to z jednej i z drugiej strony.

    No to masz świadomość realii służby.
    Niestety patologiczne rozwiązani rozmywają obciążenia policjantów z
    pierwszej linii ale wcale nie wygląda to tak różowo jak to niektórzy
    "znawcy" tematu przedstawiają.

    > Zapytałem, czy w służbach mundurowych są jakieś ograniczenia, jeżeli
    > chodzi o finanse? Czy nie są wypłacane należności na czas?

    Na chwilę obecną z tego co wiem to nie.
    Zaległości osiągnęły bodajże pułap 180 mln zł.

    > Mundurówki,

    Tutaj zazwyczaj uważa się, że jest to dodatkowa kasa tylko nikt nie poda
    jakie są ceny umundurowania lub w przypadku funkcjonariuszy operacyjnych
    koszt zakupu odzieży.
    Żeby było jasne. Nie miałem umundurowania policyjnego (ze względu na
    rodzaj służby) i musiałem za "mundurówkę" kupować sobie zwykłą odzież.

    > "trzynastki", przejazd raz w roku w dowolne miejsce w kraju, tzw.
    > "urlopowe" na każdego członka rodziny. Wymieniać dalej? bo jest ich
    > trochę i to takich, jakich w cywilu nie uświadczysz.

    to fakt aczkolwiek podsumowując poza "13" są to raczej symboliczne kwoty.

    > Rozumiem, że jesteś na rencie? To nie zazdroszczę.

    Miałem do wyboru rentę lub emeryturę i wybrałem emeryturę.
    Było to dla mnie korzystniejsze rozwiązanie lecz mimo tego nie ma czego
    zazdrościć.
    Nie mogę pisać co robiłem ale niestety znacząco odbiło się to na moim
    zdrowiu.

  • 57. Data: 2009-12-21 20:31:41
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    > Chyba nie. W grudniu były przyjęcia.

    i poszli do służby ci, którzy chcą przeczekasz wydumany kryzys w budżetówce,
    nie wiedzą co zrobili; potem już lepszej pracy nie znajdą, każdy kto zobaczy w
    CV policja lub jakaś służba nazywana specjalną - powie, ze ten Pan jest do
    naszej firmy za dobry, nie chcemy takiego;
    opowiadała sasiadka, że syn jej koleżanki, 9 lat w policji pracował, jeździł
    łapał złodziei, fałszerstwa tropił, mówił, że jest kim innym w pracy, nawet
    miał sukcesy ale mało płacili, szukał pracy, jak mówil, że policjant - od razu
    dziękowali

  • 58. Data: 2009-12-21 20:34:25
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2009 21:31:41 +0100, Imiennika napisał(a):

    > jak mówil, że policjant - od razu
    > dziękowali

    a to ciekawe

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow
    _k_Warszawy_20070930-32.php

  • 59. Data: 2009-12-21 21:21:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:hgom4h$m6q$1@inews.gazeta.pl...

    > a to ciekawe

    Normalka. Policjanta zatrudnią w ochronie albo w windykacji długów. Reszta
    firm się boi.

  • 60. Data: 2009-12-22 01:12:07
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    > Jak już napisałem wcześniej. Komuna nic nie zrobiła w tym zakresie,
    > bo było im wygodnie.

    Sanacja też nic nie zrobiła.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc