  • 11. Data: 2005-07-09 14:44:35
    Temat: Re: "Eksperci" Komisji Śledczej
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    miasma wrote:

    > No jasne, najlepiej jak każdy świadek, podejrzany,biegły, policjant zrobiłby
    > tak samo jak szanowny Pan Marszałek, a wtedy byłoby prawdziwe PAŃSTWO
    > PRAWA...

    Codziennością są w sądach wnioski o wyłączenie sędziego z czynności albo
    postępowania i żadnemu sądowi nie śni się kontynuować takiego
    postępowania przed rozpatrzeniem wniosku przez wyższą instancję.

  • 12. Data: 2005-07-09 14:46:39
    Od: via <l...@l...com>

    Marcin Szawurski wrote:

    > Codziennością są w sądach wnioski o wyłączenie sędziego z czynności albo
    > postępowania i żadnemu sądowi nie śni się kontynuować takiego
    > postępowania przed rozpatrzeniem wniosku przez wyższą instancję.

    I robi to SWIADEK?

  • 13. Data: 2005-07-09 14:52:01
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    via wrote:

    > I robi to SWIADEK?

    robi ten kto ma prawo. Ustawa o komisji śledczej daje takie prawo osobie
    wezwanej, a przywoływany już artykuł mówi, że w zaistniałej sytuacji
    trzeba się było zwrócić do prezydium sejmu. Proste.

  • 14. Data: 2005-07-09 15:04:45
    Od: renault <f...@c...fr>

    Marcin Szawurski wrote:

    > robi ten kto ma prawo. Ustawa o komisji śledczej daje takie prawo osobie
    > wezwanej, a przywoływany już artykuł mówi, że w zaistniałej sytuacji
    > trzeba się było zwrócić do prezydium sejmu. Proste.

    Znasz inny kraj gdzie swiadek moze decydowac kto i o co go przesluchuje
    parlament?

    W dodatku "ekspierdami" komisji do zbadania udzialu speclsuzb w rynku
    paliwowym sa przedstawiciele tych samych specluzb. Jak np. Nowek,
    ekspierd od zakladania podsluchow w biurach opozycyjnych partii
    politycznych.

  • 15. Data: 2005-07-09 15:09:57
    Temat: Re:
    Od: " simchat" <s...@N...gazeta.pl>

    Marszałek skorzystał z przysługujacego mu prawa, a styl w jakim to zrobił,
    wart kazda kasę i te miny komisji, perełeczka brawo!

  • 16. Data: 2005-07-09 15:39:26
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    renault wrote:

    > Znasz inny kraj gdzie swiadek moze decydowac kto i o co go przesluchuje
    > parlament?

    Ja tego prawa nie uchwalałem, ale skoro ono jest, to każdy może z niego
    korzystać.

  • 17. Data: 2005-07-09 16:48:02
    Od: "j...@t...pl" <t...@k...org>

    > ludzie traktuja to jak dobra sensacyjna telenowele a tak
    > naprawde malo kto wie co komisja miala ustalic.. a na pewno nie dowie sie
    > tego zwykly obywatel po analizie pytan p osłów.

    I o to wlasnie chodzi tym wszystkim przesmiewcom z sianem w glowie (Kryszak),
    pismakom, profesorom prawa ktorzy w każdej sprawie moga miec rózne zdania, a
    przede wszystkim niezlomnym politykom.
    Chodzi o to, by publika uznała ze nie wiadomo o co chodzi, a komisja to tylko
    politykierstwo.
    Gdyby Polska była demokratycznym państwem prawa, to już po dotychczasowych
    ustaleniach komisji byłoby polityczne trzęsienie ziemi, które zmiotłoby z jej
    powierzchni całą tą chołotę.

  • 18. Data: 2005-07-09 17:24:25
    Temat: Re: Re:
    Od: "jurekw" <t...@k...org>

    > Marszałek skorzystał z przysługujacego mu prawa, a styl w jakim to zrobił,
    > wart kazda kasę i te miny komisji, perełeczka brawo!
    > Pozdrawiam

    Tak - szczególnie zdanie: "jak pies nie może obszczekać to przynajmniej obsika"
    jest przykładem kultury i braku agresji, którą zapowiedział na początku kampanii
    wyborczej.
    Brawo. Brawo. Brawo.
    Nawet biorąc pod uwagę fakt, że to forum prawników tego rodzaju wypowiedzi budzą
    zdumienie.

  • 19. Data: 2005-07-09 20:25:57
    Od: "jurekw" <t...@k...org>

    Odszukałem ten akt prawny. Rzeczywiście nie grzeszy on przejrzystością.
    Ale art 5, pkt 2 nie powinien budzić wątpliwości (chyba, że u profesora prawa -
    ale to odrębna kategoria).
    Oto cytat w całości:
    "Po rozpatrzeniu wniosku komisja decyduje, w drodze uchwały, o wyłączeniu
    posła; w głosowaniu nie bierze udziału poseł, którego dotyczy wyłączenie.
    Jeżeli wnioski dotyczą takiej liczby członków komisji, że uniemożliwia to
    przeprowadzenie głosowania, uchwałę w sprawie wyłączenia podejmuje
    Prezydium Sejmu."

    W pierwszym zdaniu wyraźnie jest mowa o wyłaczeniu posła - w liczbie pojedynczej.
    Nie ma więc potrzeby rozpatrywania sytuacji, w której głosowano by wyłaczenie
    posłów łacznie. Top zresztą potwierdza praktyka.
    Oczywiście komisja mogłaby podjąć taką uchwałę - że głosuje łącznie, albo mógłby
    pozostać tylko jeden poseł. Ale w tym wypadku nic takiego się nie wydarzylo.
    Oczywiście - nie wątpię, że w Polsce znajdzie się odpowiednio wielu czerwonych
    prawników gotowych ręczyć za to iż Cimoszenko ma rację.

  • 20. Data: 2005-07-09 20:42:47
    Od: "Pawel N" <p...@N...gazeta.pl>

    jurekw <t...@k...org> napisał(a):

> [...]
    wyłaczenie
    > posłów łacznie. Top zresztą potwierdza praktyka.

    A jesli strona zażąda wyłączenia wszystkich posłów ? To co? Wyłączeni w
    drodze wniosku mają głosować nad wnioskiem w sprawie wyłączenia kazdego
    siebie po kolei? ? Akurat kompletnie sie zgadzam z prof.Winczorkiem w tym
    temacie ze eksperci komisji puścili interpretacyjnego bąka. I przytocz moze
    tą praktykę bo mam nadzieje ze nie jestes gołosłowny. Poza tym Cimoszewicz
    nie żądał wyłączenia wszystkich grupowo jednym wnioskiem bo nijak sie tego z
    tego przepisu takiego wniosku wyciagnąć nie da. I przestan pieprzyc o
    czerwonych prawnikach bo w Polsce czerwonych nie ma tak samo jak nie ma
    prawicy (poczytaj sobie programy gospodarcze swoich ulubienców ktorzy mają
    wypelnione gęby paplaniną o ojczyznie,Bogu itp,czysta bolszewia i stek
    socjalistycznych ogólników od ktorych żygać sie chce).

    > Oczywiście komisja mogłaby podjąć taką uchwałę - że głosuje łącznie, albo
    mógłb
    > pozostać tylko jeden poseł.

    Nie ma głosowania łącznego w komisji z tego co spostrzeglem.Kazdy wniosek
    nawet o wyłączenie jest głosowany odrębnie. Cimoszewicz umiejetnie i sprytnie
    zinterpretował przepisy i zrobil to wyjątkowo bystro. Az milo bylo patrzec na
    rozdziawione gęby Romana,Zbysia i małpy z brzytwą w ręku zwanej Antkiem
    Policmajstrem Macierewiczem.