  • 1. Data: 2005-11-29 07:42:56
    Temat: Egzek. wyroku Sądu Pracy - ALE JAK ? pomocy
    Od: l...@v...pl

    Mam w ręku wyrok z klauzulą wykonalności PRZYWRACAJĄCY PRACOWNIKA DO PRACY,
    pracodawca uchyla się od jego wykonania, gdzie powinienem skierować wniosek o
    wszczęcie egzekucji wyroku ? Dodam, iż wyrok zasądza dla pracownika także pewną
    kwotę pieniędzy. W miarę możliwości z chęcią zobaczę wzór takiego wniosku
    egzekucyjnego.

    Dziekuję Wam za pmoc.

  • 2. Data: 2005-11-29 21:11:57
    Temat: Re: Egzek. wyroku Sądu Pracy - ALE JAK ? pomocy
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wiadomość z dnia 29 listopad 2005 autorstwa
    *l...@v...pl* wyjaśniam co następuje:

    > Mam w ręku wyrok z klauzulą wykonalności PRZYWRACAJĄCY PRACOWNIKA DO PRACY,
    > pracodawca uchyla się od jego wykonania, gdzie powinienem skierować wniosek o
    > wszczęcie egzekucji wyroku ?

    Po pierwsze odmowa przywrócenia do pracy jest przestępstwem (art. 218 par.
    1 kk).
    Po drugie zgodnie z przepisami o egzekucji świadczeń niepieniężnych w
    takiej sytuacji sąd może wymierzyć dłużnikowi grzywnę w celu przymuszenia,
    zamiennie z aresztem (art. 1052 i 1053 kpc).
    Sądzę, że powinno wystarczyć poinformowanie o możliwości pociągnięcia do
    odpowiedzialności karnej, aczkolwiek chyba w takiej sytuacji najlepiej mimo
    wszystko szukać nowej pracy.

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597