  • 1. Data: 2013-10-31 21:10:43
    Temat: Egzamin zdany, prawo jazdy nie wydane
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Rok temu zdałem egzamin na prawo jazdy kat. C (Ciężarowe), przed wejściem w
    życie nowej ustawy (spełniłem cenzus wieku- 18 lat i otrzymałem wynik pozytywny
    egzaminu) Niestety przez opieszałość polskiej biurokracji, urząd gminy, prawa
    jazdy mi nie wydał, bo pomimo że w świetle starej ustawy spełniałem wszystkie
    wymagania to urząd nie zdążył wydać dokumentu przed wejściem w życie nowego
    prawa i dlatego odmówił wydania dokumentu który potwierdzał tylko, nabyte już
    przeze mnie podczas zdanego egzaminu, uprawnienia. To wysoce krzywdząca decyzja
    władz bo po pierwsze genialny ustawodawca stworzył lukę prawną i nie przewidział
    sytuacji osób które będą "pomiędzy" tymi dwiema ustawami, a po drugie nasze
    państwo złamało zasadę "prawo nie działa wstecz, wyrażoną w art 3 kodeksu
    cywilnego.

    Od roku toczę z urzędem nierówny bój, urzędnicy nadal łamią moje prawa (kolegium
    odwoławcze do którego zaskarżyłem decyzję, trzymało moją sprawę 4 miesiące!
    pomimo że są zobligowani do rozpatrzenia jest przez miesiąc) Teraz czekam na
    rozprawę w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym która odbędzie się 28 listopada.
    Zorganizowałem akcję zebrania ludzi i chcemy przeprowadzić protest przed
    siedzibą ministerstwa transportu. Stąd moja prośba o pomoc, czy mogli byście
    udostępnić informacje na temat tej sprawy na swojej stronie oraz polecić moją
    stronę która zbiera ludzi pokrzywdzonych nową ustawą? Nie jestem jedyną osobą
    która wpadła w tą lukę, kiedy uda mi się zebrać więcej pokrzywdzonych, razem
    łatwiej będzie walczyć o swoje prawa. Pokażmy że nie godzimy się na bezprawie.
    Pozdrawiam Marcin."

    https://www.facebook.com/pages/Egzamin-zdany-prawo-j
    azdy-nie-wydane/624473657591511

    --
    http://db.org.pl/

  • 2. Data: 2013-10-31 21:22:57
    Temat: Re: Egzamin zdany, prawo jazdy nie wydane
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > sytuacji osób które będą "pomiędzy" tymi dwiema ustawami, a po drugie
    > nasze państwo złamało zasadę "prawo nie działa wstecz, wyrażoną w art 3
    \
    Kodeks cywilny nie ma zastosowania do wydawania uprawnień na prowadzneie
    pojazdu :-)

> [...]
    > lukę, kiedy uda mi się zebrać więcej pokrzywdzonych, razem łatwiej będzie
    > walczyć o swoje prawa. Pokażmy że nie godzimy się na bezprawie.

    Ja bym zlecał ostrożność przy popieraniu tej inicjatywy, bo informacja jest
    skrajnie nieprawdopodobna. Po pierwsze człowiek pisze o odmowie wydania
    prawa jazdy przez Gminę, a od kilkunastu już chyba lat wydaje je Starosta.
    Po drugie przywołuje kodeks cywilny do postępwoania administarcyjnego. Po
    trzecie

  • 3. Data: 2013-10-31 21:52:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Thursday, October 31, 2013, 9:22:57 PM, you wrote:

    > \
    > Kodeks cywilny nie ma zastosowania do wydawania uprawnień na prowadzneie
    > pojazdu :-)

    Ale zasada Lex retro non agit jest stosowana w polskim orzecznictwie
    powszechnie i jest wywodzona z konstytucji - państwo prawa opiera się
    m.in. na tej zasadzie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2013-10-31 21:58:35
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-31 21:52, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale zasada Lex retro non agit jest stosowana w polskim orzecznictwie
    > powszechnie i jest wywodzona z konstytucji - państwo prawa opiera się
    > m.in. na tej zasadzie.

    Ponadto ma tu chyba zasada obrony praw nabytych,- autor zdał egzamin, a
    więc państwowy organ uprawniony stwierdził, że posiada on umiejętności
    potrzebne do prowadzenia pojazdów okreslonych w danej kat. PJ.
    Nie chce mu tylko wydac potwierdzenia tego faktu w postaci papierka,-
    tj. blankietu PJ.

  • 5. Data: 2013-10-31 22:00:32
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Poszukaj na scigacz.pl były tam jakieś artykuły z przygodami osób, które
    wpadły w tą samą siatkę ale z kategoriami motocyklowymi.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 6. Data: 2013-10-31 22:05:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:93351296.20131031215217@pik-net.pl.invalid...

    > Ale zasada Lex retro non agit jest stosowana w polskim orzecznictwie
    > powszechnie i jest wywodzona z konstytucji - państwo prawa opiera się
    > m.in. na tej zasadzie.

    Ależ oczywiście, z tym kodeks cywilny nie ma nic do rzeczy w tym konkretnym
    wypadku.

  • 7. Data: 2013-10-31 22:12:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > potrzebne do prowadzenia pojazdów okreslonych w danej kat. PJ.
    > Nie chce mu tylko wydac potwierdzenia tego faktu w postaci papierka,- tj.

    Chwilą nabycia uprawnień jest decyzja administracyjna o wydaniu prawa
    jazdy. Zapada ona na podstawie szeregu przesłanek - między innymi
    pozytywnego wyniku egzaminu, ale również badań lekarskich, czy też może i
    innych przesłąnek (nie chce mi się myśleć). Problem w tym, że w chwili
    wydawaia decyzji administracyjnej obowiazujące przepisy się zmieniły i już
    kandydat na kierowcę nie spełnia przesłanek. W chwili zdawania egzaminu
    spełniał. I on nie potrafi tego niuansu zrozumieć.

    Inna sprawa, ze ustawodawca się nie popisał, bo powinien być jakiś przepis
    przejściowy. Bo jak na to spojrzec z karnego punktu widzenia, to Ośrodek
    Ruchu Drogowego dopuścił sie sozustwa, bowiem przyjął opłatę egzaminacyjną
    w sytuacji, gdy powinien wiedzieć, że kandydat prawa jazdy i tak nie
    dostanie. A jeśli - bo nie chce mi sie analizować - ustawa była tak
    zagmatwana, że profesjonaliści nie potrafilki tego przewidzieć, to w mojje
    ocenie naruszała podstawową zasadę zaufania obywatela do państwa i w takim
    wypadku coś podejrzewam, że Państwo w końcu będzie musiało spore
    odszkodowania wypłacić.

  • 8. Data: 2013-10-31 22:30:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Thursday, October 31, 2013, 10:05:50 PM, you wrote:

    [...]

    > Ależ oczywiście, z tym kodeks cywilny nie ma nic do rzeczy w tym konkretnym
    > wypadku.

    Najpierw sprawdź brzmienie art. 3 k.c.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-10-31 22:34:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale zasada Lex retro non agit jest stosowana w polskim orzecznictwie
    > powszechnie i jest wywodzona z konstytucji - państwo prawa opiera się
    > m.in. na tej zasadzie.
    >
    > [...]

    W polskim orzecznictwie to stosowana jest zasada nie mam pańskiego
    płascza i co mi pan zrobi.
    Szczególnie administracja szeroko stosuje tą zasadę.

  • 10. Data: 2013-10-31 22:36:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Bo jak na to spojrzec z karnego punktu widzenia, to Ośrodek Ruchu
    > Drogowego dopuścił sie sozustwa, bowiem przyjął opłatę egzaminacyjną w
    > sytuacji, gdy powinien wiedzieć, że kandydat prawa jazdy i tak nie dostanie.

    z drugiej strony czy miał prawo odmówić?
    Bo to, że jutro będą inne przepisy nie oznacza, że są dzisiaj.
    Podstawy do odmowy nie widzę.