  • 1. Data: 2005-12-19 17:38:12
    Temat: E-mail jako anonim w MPK
    Od: "Stefan" <s...@o...pl>

    Proszę o interpretację prawną .
    Zgłosiłem do MPK Wrocław sygnał o nieprawidłowościach w funkcjonowaniu ich
    taboru .
    Między innymi dokładnie wskazałem autobus w którym kierowca w trakcie jazdy
    palił papierosa i pił płyn z filiżanki.
    Podpisałem list inicjałami Stefan. J - nie przywiązując do tego większej
    wagi. Wcześniej miałem kłopoty z nawiązaniem z nimi kontaktu na przykład
    telefonicznego. Na odpowiedż po e-mail też nie mogłem się doczekać w
    rozsądnym terminie. Po 22 dniach [i moim kolejnym żadaniem odpowiedzi! Zdaje
    się, że nie dostałbym żadnej odpowiedzi gdybym nie monitował !] dostałem
    takie pismo :
    Cytuję:
    "W związku ze skargami przesyłanymi przez Pana informujemy, że zgodnie z
    zarządzeniem Prezesa Zarządu nr 33 / 05 informujemy, że rozpatrywaniu
    podlegają wyłącznie skargi zawierające dokładne dane podmiotu skarżącego
    (imię i nazwisko / nazwa podmiotu skarżącego oraz adres) , brak
    któregokolwiek z w/w elementów danych powoduje traktowanie skargi jako
    anonimowej, która nie podlega rozpatrzeniu."

    Czyli minęło 22 dni,a ja stoję w miejscu, a MPK nie interesuje zagrożenie w
    ruchu publicznym. Co Wy na to ?

    Robol

  • 2. Data: 2005-12-19 17:42:28
    Temat: Re: E-mail jako anonim w MPK
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Stefan napisał(a):
> [...]
    > anonimowej, która nie podlega rozpatrzeniu."
    >
    > Czyli minęło 22 dni,a ja stoję w miejscu, a MPK nie interesuje zagrożenie w

    Być może interesuje, być może nie. Natomiast Twoja skarga nie spełnia
    wymogów, więc nie możesz oczekiwać, że ktoś na nią odpowie..

    KG

  • 3. Data: 2005-12-19 17:48:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Stefan napisał(a):
    > Czyli minęło 22 dni,a ja stoję w miejscu, a MPK nie interesuje zagrożenie w
    > ruchu publicznym. Co Wy na to ?

    Po 1) - wstydzisz sie swojego nazwiska? Nawet ze wzgledu na dobre
    wychowanie powinienes sie podpisac, nie mowiac juz o tym, ze musza chyba
    wiedziec kto im zglasza dana sprawe, zanim opieprza albo zwolnia tego
    kierowce. Po 2) na emaile nikt odpowiadac nie musi, to tylko kwestia
    grzecznosci i podejscia do klienta.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2005-12-19 17:48:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Po 2) na emaile nikt odpowiadac nie musi, to tylko kwestia grzecznosci i podejscia
    do klienta.

    Ależ oczywiście że niektórzy muszą. W postępowaniu administracyjnym (w
    tym w sprawie skarg) to taka sama forma składania podania (skargi) jak
    każda inna.

    KG

  • 5. Data: 2005-12-19 17:50:21
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Podpisałem list inicjałami Stefan. J - nie przywiązując do tego większej
    > wagi.

    Ciesz sie, ze w ogole odpisali. Nie wiem czy kpa ma tu zastosowanie, ale na
    gruncie tych przepisow, a konkretnie rozporzadzenia RM dotyczacego
    przyjmowania skarg i wnioskow, takie skargi/wnioski pozostawia sie bez
    rozpoznania.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 6. Data: 2005-12-19 17:54:21
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Ależ oczywiście że niektórzy muszą. W postępowaniu administracyjnym (w tym
    > w sprawie skarg) to taka sama forma składania podania (skargi) jak każda
    > inna.

    Konkretnie paragraf 5 rozporządzenia RM w sprawie organizacji przyjmowania i
    rozpatrywania skarg i wnioskow. Na rowni z dalekopisem, jesli ktokolwiek
    takie cudo widzial na oczy:PP

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 7. Data: 2005-12-19 17:55:55
    Od: "Stefan" <s...@o...pl>

    > Być może interesuje, być może nie. Natomiast Twoja skarga nie spełnia
    > wymogów, więc nie możesz oczekiwać, że ktoś na nią odpowie..
    >
    > KG

    Mnie uderza tu co innego. Czy oni nie mogli w sensownym terminie prosić o
    uzupełnienie danych ? Ja wczesniej próbowałem bezskutecznych kontaktów przez
    telefon ze ZDiK, przez telefon z MPK, przez e-mail ze ZDiK i w końcówce z
    MPK. Czy oni nie powinni automatycznie i szybko odpisać, że muszę uzupełnić
    dane? Na list anonimowy nie można odpowiedzieć, na e-mail można.

    Stefan J.

  • 8. Data: 2005-12-19 19:04:36
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > O jakim postępowaniu administracyjnym mówisz w sytuacji, kiedy skarżący
    > nie umie się nawet podpisać? Która ustawa nakazuje odpowiadać na anonimy?

    W którym miejscu pisałeś o anonimach?

    KG

  • 9. Data: 2005-12-19 19:05:38
    Od: scream <n...@p...pl>

  • 10. Data: 2005-12-19 19:13:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    kam napisał(a):
    > W którym miejscu pisałeś o anonimach?

    Wątek dotyczy anonimu i w odpowiedzi na taki post pisałem.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl